|

آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد

پیاده‌روی فضانوردان ناسا با موفقیت انجام شد
آینه فضانورد ناسا در فضا رها شد

دو فضانورد سازمان فضایی آمریکا (ناسا) یک پیاده‌روی فضایی را با موفقیت در خارج از ایستگاه بین‌المللی فضایی برای تعویض باتری‌های لیتیوم یونی انجام دادند.

این پیاده‌روی فضایی با حادثه‌ای جزئی نیز همراه بود و کریس کَسِدی اظهار داشت که به محض خروج از ایستگاه بین‌المللی فضایی یک آیینه کوچک از لباس فضایی وی جدا و در فضا غوطه‌ور شد. فضانوردان از این آیینه برای دیدن نقاطی از بدن‌شان که به دلیل پوشیدن لباس فضایی مخصوص، قابل مشاهده نیست، استفاده می‌کنند. اما این حادثه کوچک، تغییری در برنامه عملیات ایجاد نکرد و کریس کَسِدی از آیینه دیگری بر لباس فضایی وی نصب شده بود بهره گرفت.

این آینه به کریس کسیدی تعلق داشت که به محض آغاز پیاده روی فضایی در فضا رها شد. البته به گفته ناسا زباله فضایی کوچک هیچ خطری برای ایستگاه فضایی بین المللی به وجود نمی آورد.  

فضانوردان هنگام انجام پیاده روی فضایی روی هر دو آستین خود آینه ای می بندند تا بهتر بتوانند فعالیت خود را تکمیل کنند. ابعاد این آینه ۷ در ۱۲ سانتیمتر است و وزن آن فقط ۵۰ گرم است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, فضانورد

کریس کسیدی و باب بنکن فضانوردان ناسا در این پیاده روی ۶ ساعته، باتری های قدیمی ایستگاه فضایی بین المللی را تعویض کردند. آنها ۵ باتری قدیمی را با نسخه هایی تازه جایگزین کردند. قرار است آنها روز چهارشنبه راهپیمایی فضایی دیگری انجام  دهند و ۴ باتری دیگر را نیز تعویض کنند.

پس از تکمیل فرایند تعویض باتری ها، ایستگاه فضایی بین المللی برای باقیمانده عمر خود با مشکلی در این زمینه روبرو نخواهد شد.

این پیاده‌روی فضایی برای کَسِدی هفتمین پیاده‌روی فضایی محسوب می شود، در حالی که بنکن برای هشتمین بار در فضای آزاد، پیاده‌روی کرد. این فضانوردان هر دو از کارکنان باتجربه ناسا محسوب می‌شوند و سوابق عملیاتی درخشانی دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر