|

سازمان تحقیقات فضایی ناسا اعلام کرد:

ناسا درباره نشت هوا در ایستگاه بین‌المللی فضایی تحقیق می‌کند

۳ فضانورد در سلامتی کامل به‌سرمی‌برند
ناسا درباره نشت هوا در ایستگاه بین‌المللی فضایی تحقیق می‌کند

احتمال به وجود آمدن نقص فنی در ایستگاه بین‌المللی فضایی سبب شده ناسا تحقیق در این خصوص را آغاز کند.

سازمان تحقیقات فضایی ناسا اعلام کرد در روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر نشت هوا در ایستگاه بین‌المللی فضایی به زمین مخابره شده و از همین رو مدیران این سازمان تصمیم گرفته‌اند اقدامات فوری را انجام دهند. خوشبختانه هیچ کدام از دانشمندان حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی در معرض خطر قرار نگرفتند. اکنون تحقیقات در مورد بروز یا عدم بروز این اتفاق شروع شده است.

گروه‌های مخصوصی از سازمان تحقیقات فضایی ناسا در حال بررسی ابعاد نشت هوا از ایستگاه بین‌المللی فضایی هستند. تعدادی از مدیران ناسا معتقدند اگرچه مقدار بسیار اندکی از هوای ذخیره شده در داخل ایستگاه بین‌المللی فضایی به بیرون نشت کرده است ولی بسته شدن تمامی خروجی‌ها و فعال شدن حسگرها از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری کرد.

دانشمندان حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی بازه زمانی مشخصی را در این سفینه به تحقیق می‌پردازند و اطلاعات مهمی را به زمین ارسال می‌کنند. با توجه به عدم وجود اکسیژن در خلاء و تفاوت فشار هوا در زمین و خارج از آن فضانوردان ملزم هستند تمامی مدت حضور خود در خارج از مدار زمین را در داخل ایستگاه فضایی بگذرانند و اگر لازم به انجام ماموریت خارج از سفینه باشد باید با لباس‌های ویژه و رعایت نکات ایمنی خارج شوند.

ناسا در اطلاعیه به همه علاقه‌مندان به خبرهای فضایی قول داده است تا هفته آینده نتیجه بررسی‌ها را اعلام کند. پس از آنکه فضانوردان سفینه فضایی اسپیس‌ایکس به زمین بازگشتند اکنون تنها سه دانشمند در ایستگاه بین‌المللی فضایی حضور دارند و در سلامتی کامل به‌سرمی‌برند.

ارسال نظر