|

حمایت ناسا از راهبرد ملی آمریکا در مورد انرژی هسته ای در فضا

حمایت ناسا از راهبرد ملی آمریکا در مورد انرژی هسته ای در فضا

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که از راهبرد ملی این کشور در زمینه انرژی هسته‌ای فضایی و پیش‌رانش حمایت می‌کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دستورالعمل جدید سیاست فضایی این کشور را منتشر کرده که به ناسا در حضور پایدار روی ماه و ارسال فضانورد به مریخ کمک می کند.

ترامپ روز چهارشنبه دستورالعمل ششم سیاست فضایی، راهبرد ملی انرژی هسته ای در فضا و پیش‌رانش را صادر کرد.

این سند به توسعه و استفاده از نیروگاه های هسته ای فضایی در ماموریت های عمق فضا و اکتشافات ماه اشاره دارد.

این دستورالعمل، اهداف، اصول و یک نقشه راه حمایتی را ایجاد می کند که تعهد آمریکا در زمینه استفاده ایمن، موثر و مسئولانه از سیستم های راهبرد ملی انرژی هسته ای فضایی و پیش‌رانش را نشان می دهد.

در همین حال، «جیم بریدنستاین» مدیر ناسا اعلام کرد که ناسا از هدایت کاخ سفید بر برنامه آرتمیس این آژانس که شامل فرستادن اولین زن و مرد بعدی به ماه در سال ۲۰۲۴ است، حمایت می کند.

وی افزود: ما در ماه برای علوم جدید و ماموریت های انسانی عمیق تر در منظومه شمسی آماده خواهیم شد.   

مدیر ناسا تاکید کرد: دستورالعمل ششم سیاست فضایی، تلاش های ناسا برای ایجاد سیستم های مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد از جمله فناوری قادر به تامین عملیات های مداوم در سیارات دیگر و پیشبرد ماموریت های انسانی به مریخ در آینده را تقویت می کند.

در حمایت از این دستورالعمل، اولویت ناسا تکمیل و نمایش یک سیستم قدرت سطح شکافت در ماه است؛ این آژانس فضایی همچنین درحال پیشبرد قابلیت های پیشرانه الکتریکی هسته ای و حرارتی هسته ای است.  

پیشرانه هسته ای امکان اکتشاف قوی انسان در آن سوی ماه را فراهم می کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر