|

سوخت‌گیری موشک ماه شکست خورد

سوخت‌گیری موشک ماه شکست خورد

مؤسسه هوانوردی و فضانوردی آمریکا، ابرموشک ماه را که قرار است بشر را به ماه برساند، برای تعمیرات ضروری به محل مونتاژ برمی‌گرداند.

مؤسسه هوانوردی و فضانوردی آمریکا، ناسا، ابرموشک ماه موسوم به سامانه پرتاب فضایی (SLS) را که قرار است بشر را به ماه برساند، پس از چند شکست در تلاش برای سوخت‌گیری، از سکوی پرتاب پایین آورد.

 

مقامات این سازمان روز دوشنبه گفتند که موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا برای تعمیرات هفته آینده به ساختمان مونتاژ خود باز می‌گردد و اولین تاریخ پرتاب آزمایشی بدون خدمه خود به ماه را به اواخر تابستان امسال موکول می‌کند.

 

از اول آوریل ( سه هفته پیش)، آژانس فضایی آمریکا به طور ناموفق اقدام به آزمایش کلیدی «تمرین لباس خیس» کرده است، که به این دلیل نامگذاری شده است که شامل بارگیری پیشران مایع است. منظور از این روش، اجرای عملیات پرتاب است.

درحال حاضر، تیم‌های ناسا با چندین مشکل فنی مواجه شده‌اند که شامل نشتی هیدروژن مایع قابل اشتعال و دریچه معیوب بود که مانع از سوخت رسانی به مرحله بالایی موشک می‌شد.

 

این موشک که ۹۸ متر ارتفاع دارد از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی به ساختمان مونتاژ آن در ۲۶ آوریل منتقل می‌شود تا تعمیرات لازم بر روی آن انجام شود.

منبع: یکتا نیوز

ارسال نظر