|

آمریکا در مسیر آغاز «اولین مأموریت تجاری رباتیک در سطح ماه»

آمریکا در مسیر آغاز «اولین مأموریت تجاری رباتیک در سطح ماه»

روزنامه گاردین و خبرگزاری اسپوتنیک خبر داده‌اند که اولین ماموریت تجاری رباتیک ایالات متحده به سطح ماه به زودی راه اندازی خواهد شد.

 زندگی در آن فضا اختصاص داشت، تا سپتامبر ۲۰۱۵ با تعویق مواجه شده است.

ناسا در مورد تعویق این ماموریت‌ها در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «برای ایمنی ماموریت‌های آینده آرتمیس و فضانوردان؛ ما سپتامبر ۲۰۲۵ میلادی را برای انجام ماموریت آرتمیس ۲ و سپتامبر ۲۰۲۶ را برای انجام آرتمیس ۳ درنظر گرفته‌ایم».

ناسا که برای انجام برنامه آرتمیس با شرکای تجاری از جمله اسپیس‌ایکس، بلواوریجین و همچنین بویینگ، لاکهید مارتین و نورتروپ گرومن همکاری می‌کند؛ دلایلی مانند توسعه قابلیت سوخت‌گیری در مدار برای فضاپیما از سوی اسپیس‌ایکس را به عنوان دلیل تعویق این ماموریت‌ها عنوان کرده است. زیرا در حال حاضر استارشیپ نیازمند سوخت‌گیری دوباره قبل از سوار کردن فضانوردان است.

این اخبار در شرایطی اعلام شد که تا همین دو روز پیش قرار بر این بود که حامل فرودگر ماه از مجتمع پرتاب ۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی در فلوریدا به سمت ماه پرتاب شود.این فرودگر قادر به انتقال ۲۱ محموله علمی از جمله شش محموله برای شناسایی سطح ماه برای آماده‌سازی جهت ماموریت سرنشین‌دار آرتمیس سه بود.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظر