|

گفتگو با محسن انتظام؛ معاون بازرگانی و طرح و برنامه هواپیمایی آتا

گفتگو با محسن انتظام؛ معاون بازرگانی و طرح و برنامه هواپیمایی آتا

در اکثر شهرهای ایران که دارای فرودگاه فعال هستند روزانه و یا بصورت هفتگی پروازهایی به شهر تهران انجام می شود. و از پایتخت نیز می توان مقاصد متنوعی برای سفر انتخاب کرد. اما در سایر شهر ها و کلانشهر ها همواره ایجاد تنوع و برقراری مسیرهای بین شهرستانی از خواسته های مهم مردم بوده است. شرکت هواپیمایی آتا نیز در راستای اصل مشتری مداری و احترام به مسافران گرامی و همچنین در جهت اجرایی کردن یکی از سیاست های مهم شرکت که همانا تبدیل کردن تبریز به یک هاب در شمال غرب کشور بوده، اقدام به برقراری مسیرهای جدید و متنوع پروازی از مبدا تبریز نموده است .

 پیش از این مسافرین محترم آتا برای سفر به شهرهایی مانند قشم، یزد،ساری،بندرعباس،شیراز، اصفهان  و... باید ابتدا به تهران سفر کرده و سپس از تهران راهی آن شهرها می شدیم.

 هواپیمایی آتا از آذر ماه سال جاری امکان سفر به شهرهای تهران، مشهد، اهواز، کیش، قشم، کرمانشاه، یزد، شیراز، اصفهان، بندر عباس، ساری و استانبول را از تبریز فراهم نموده است.

به همین بهانه ازآقای دکتر انتظام معاون محترم بازرگانی و برنامه ریزی هواپیمایی آتا دعوت به مصاحبه کردیم تا در مورد این اتفاق مهم و مثبت در شهر تبریز با ایشان گفتگو کنیم.

*تعداد مقاصد پروازی آتا از شهر تبریز به عدد قابل توجه 12 رسیده است در حالی که تا قبل از این، از شهر تبریز پروازهای منظم روزانه و هفتگی فقط به مقاصد تهران، مشهد و استانبول وجود داشت.

این اتفاق رو چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آذربایجان شرقی با توجه به قدمت و تمدن دیرینه خود دارای جایگاه ویژه ای در صنعت گردشگری کشور است و با توجه به اینکه شهر تبریز به عنوان ریشه و بیس هواپیمایی آتا مطرح است این هواپیمایی از بدو تاسیس نگاه ویژه ای به این استان در بحث حمل و نقل هوایی و صنعت توریسم داشته است. 

آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی، تجاری و گردشگری مهم کشور است و با درخواست مردم و مسئولین، و با هدف گسترش صنعت توریسم در این استان، افزایش مسیرهای پروازی از تبریز در دستور کار قرار گرفته و در کمترین زمان ممکن و با ورود هواپیمای جدید امبرائر به ناوگان فعال آتا تعداد مقاصد پروازی از مبدا تبریز از 3 مقصد به 12 شهر افزایش یافته که در نوع خود اتفاقی کم نظیر محسوب می شود.

 

* این پرواز ها به صورت دائمی به برنامه پروازی آتا افزوده شده اند یا میزان استقبال مسافران در استمرار این پروازها تاثیر خواهد داشت ؟

استقبال مسافران از مسیرهای پروازی در ترغیب شرکت های هواپیمایی برای ادامه پرواز در آن مسیر قطعا مهم است. اهمیت استقبال مسافران از مسیرهای پروازی در کشور ما با توجه به محدود بودن ناوگان و مشکلاتی که شرکت های هواپیمایی با آن ها دست و پنجه نرم می کنند دوچندان می شود .

مسیرهای پروازی جدید از تبریز در صورت رضایتمندی و استقبال مسافران همچنان ادامه خواهد داشت.

*ایا پروازهای خارجی دیگری نیز در آینده از مبدا تبریز خواهیم داشت ؟

بله قطعا با توجه به برنامه بلند مدت هواپیمایی آتا در خصوص افزایش پروازهای خارجی، در آینده نزدیک پرواز های جدید به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس به برنامه پروازی هواپیمایی آتا افزوده خواهد شد.

 

*افزایش ناوگان فعال آتا تاثیر بسزایی در گسترش و افزایش مسیرهای پروازی داشته است. در آینده نیز شاهد ادامه این روند خواهیم بود ؟

طبیعتا افزایش ناوگان فعال باعث افزایش مسیر های پروازی، کاهش تاخیر، و جلب رضایت مسافران شرکت های هواپیمایی می شود . هواپیمایی آتا هم در بحث افزایش ناوگان در ماه های گذشته عملکرد چشمگیری داشته و با تداوم این امر در آینده اخبار خوب و مسرت بخشی از آتا خواهیم شنید.

 

ارسال نظر