|

مبارزه با ویروس کرونا:

با مدیریت استاندارد بحران ویروس کرونا همه باهم تا شکست کرونا در ایران

با مدیریت استاندارد بحران ویروس کرونا همه باهم تا شکست کرونا در ایران

تشریح اقدامات کارگروه ویژه مدیریت بحران هواپیمایی آسمان(ERP) برای مبارزه با ویروس کرونا

کارگروه ویژه مدیریت بحران هواپیمای آسمان (ERP)  به منظور برنامه ریزی، تصمیم گیری و مدیریت بحران و شیوع ویروس کرونا آغاز به کار کرد.

 همزمان با شیوع ویروس کرونا با هماهنگی اداره کل ایمنی و نظام کیفی کارگروه ویژه مدیریت بحران هواپیمایی آسمان(ERP)  با شعار " با مدیریت استاندارد بحران ویروس کرونا همه با هم تا شکست کرونا درایران " به منظور برنامه ریزی، تصمیم گیری و مدیریت بحران و جلوگیری از شیوع کرونا آغاز به کار کرد.

اولین نشست کارگروه ERP سوم اسفند ماه ۱۳۹۸ همزمان با فراگیر شدن ویروس کرونا با حضور مدیران و کارشناسان ارشد شرکت هواپیمایی آسمان تشکیل و دستورالعمل ویژه اقدامات موثر مدیریت مقابله با ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت مسافران و کادر پروازی فداکار در خط مقدم این رویداد اتخاذ گردید.

 بر اساس این گزارش نشست های منظم ERP از سوم اسفند ماه در شرکت هواپیمایی آسمان به منظور بررسی آخرین اقدامات و اخذ تصمیمات جدید برگزار خواهد شد. همچنین به پیشنهاد قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در وزارت بهداشت ساعت کار کارکنان شرکت کاهش یافته است و به پیشنهاد کارگروه ERP مقرر گردید تا کلیه روش های پیشگیری از انتقال ویروس شامل استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی کننده، توزیع دستکش یکبار مصرف، ارائه کترینک خشک به مسافران در پروازها، انتشار بروشور های آموزشی مرتبط، قطع برنامه حضور و غیاب کارکنان از طریق دستگاه الکترونیکی موجود، تعطیلی کلیه کلاس ها و دوره های آموزشی، لغو برنامه های رزرو شده کلیه مهمانسراها، قطع پرواز برخی از مسیرهای پروازی به اجرا درآید.

شایان ذکر است از دیگر تصمیمات کارگروه مدیریت استاندارد بحران هواپیمای آسمان(ERP)  شامل تهیه Precaution Kitبرای کلیه پروازها، تعیین تیم جهت ضدعفونی کلیه اماکن شرکت اعم از اداری، مالی ، بازرگانی  ، عملیات ، فنی ، آشیانه ها و مهمانسراها در تهران ، شیراز و مشهد و ضدعفونی کلیه هواپیماها در تهران و سایر ایستگاه ها، اجرای کردن رویه Denied Check-in و Denied Boarding ،  تهیه تب سنج غیر تماسی جهت کنترل درجه حرارت کرو قبل و بعد از هر پرواز ، مرور و بررسی دستورالعمل  های بین‌المللی از جملهEASA SIB  به شماره2020_02RI  و دستورعمل واکنش در شرایط اضطراری شیوع بیماری واگیر دار منتشر شده از طرف انجمن حمل و نقل بین المللی، یاتا و همچنین دستورالعمل وزارت بهداشت  است.

 این گزارش می افزاید؛ در حال حاضر کارگروه مدیریت بحران هواپیمای آسمان (ERP)  از زمان تشکیل به طور منظم و روزانه در مرکز اصلی نظارت بر عملکرد کارگروه اداره کل ایمنی و نظام کیفی و با مدیریت معاونت عملیات برگزار می‌شود

همچنین آخرین توصیه های پزشکی و بهداشتی کنترل و مبارزه با ویروس کرونا توسط مدیرکل مرکز پزشکی و طب هوایی و نظارت های مربوطه اعلام می گردد.

 بر اساس تصمیمات این کارگروه؛ اداره کل ایمنی و کیفی مسئول دریافت گزارش ها و پتانسیل های خطر در مورد ویروس کرونا از همکاران و مسافران است.

در پایان گزارش می افزاید؛ ادارات کل ایمنی و نظام کیفی و مرکز پزشکی و طب هوایی آسمان، تمهیدات لازم برای کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را از یک ماه قبل از اعلام اپیدمی بیماری مذکور اتخاذ کرده و بروشورهای آموزشی و اقلام بهداشتی و پیشگیری مورد نیاز را تهیه کرده بودند و  در حال حاضر به طور منظم عملیات ضد عفونی اماکن شرکت و ناوگان حمل و نقل هوایی شرکت هواپیمایی  کماکان ادامه دارد.

کارگروه ویژه مدیریت بحران هواپیمای آسمان(ERP)  با تاکید بر اجرای دقیق مقررات بهداشتی و پیشگیرانه در شرکت هواپیمایی آسمان با آرزوی سلامتی برای تک تک هموطنان اعلام کرد کارکنان و کادر پروازی ما ،فرزندان ایران اسلامی ، در این شرکت همچون سایر هموطنان در کنار سربازان سلامت کشور، خدمتگزار ملت شریف، فداکار و دلسوز بوده و لحظه ای از انجام مسئولیت خطیر خود در عبور از این مرحله غافل نشده و تا ریشه کنی کامل کرونا در کنار آنان خواهد بود.

منبع: روابط عمومی هواپیمایی آسمان

ارسال نظر