|

با حضور وزیر راه و شهرسازی

افتتاح رادار ترمینال هوایی تهران در مجموعه راداری کوشک بزم

افتتاح رادار ترمینال هوایی تهران در مجموعه راداری کوشک بزم

رادار ترمینال هوایی تهران در مجموعه راداری کوشک بزم صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در سایت راداری کوشک بزم، رادار ترمینال هوایی تهران را افتتاح کرد. در این مراسم سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری، راهبر عملیات فرودگاهی و جمعی از مدیران و متخصصان این شرکت وی را همراهی کردند.
اسلامی همچنین از سایت راداری کوشک بزم و اجزای مختلف آن شامل رادار، اتاق کنترل و ساختمان اداری بازدید کرد و با نحوه عملکرد این اجزا آشنا شد.
رادار ترمینال هوایی ایران با تکمیل پوشش این محدوده هوایی، نواقص رادار مهرآباد را بر طرف کرده و به واسطه تکنولوژی پیشرفته و نصب در ارتفاع بالا امکان پوشش راداری تمام نقاط این ترمینال از جمله کف باند فرودگاه مهرآباد، کف باند فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه‌های استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین را فراهم می‌کند.
رادار تی ام ای تهران همچنین اولین رادار مد S در کشور است که امکان پوشش قریب به ۱۰۰۰ پرواز را در هر اسکن فراهم می کند. این مقدار بسیار بیش‌تر از ظرفیت رادار های مجاور این رادار است.
نصب و راه اندازی این رادار ظرف شش ماه با ۲۰ هزار نفر-ساعت کار متخصصان اداره ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محقق شده است. این دومین تجربه داخلی نصب و راه اندازی رادار، بعد از نصب رادار بندرعباس به حساب می آید که اولین تجربه نصب رادار توسط متخصصان بومی در خاورمیانه بوده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر