|

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

بسته حمایتی دولت برای شرکت‌های هواپیمایی به شرط عدم تعدیل نیرو

بسته حمایتی دولت برای شرکت‌های هواپیمایی به شرط عدم تعدیل نیرو

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با توجه به بحران ویروس کرونا که منجر به کاهش سفرهای هوایی شده از بسته حمایتی دولت از شرکت‌های حمل‌ونقل رونمایی کرد.

وی افزود: از آنجایی که در این ایام یعنی از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین تعداد پروازها 70 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته، بسته‌های حمایتی برای شرکت‌های فعال در این حوزه‌ در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته باید تاکید کرد که فعالیت این شرکت‌ها در طول سال متوقف نمانده اما از آنجایی که ایام نوروز، پیک کاری این شرکت‌ها محسوب می‌شود می‌توانند برخی از کاستی‌های خود را با افزایش درآمد در این ایام جبران کنند. از آ‌نجایی که این درآمد به دست نیامد، کمک هزینه مالی توانمندسازی برای شرکت‌های مذکور در نظر گرفتیم تا بتوانند عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنند البته به شرطی که در این ایام تعدیل نیرو نکرده باشند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که این بسته حمایتی چه زمانی به دست شرکت‌ها می‌رسد، گفت: وزارت راه و شهرسازی فهرست شرکت‌های واجد شرایط برای دریافت بسته‌های حمایتی را به دستگاه‌های مربوطه ارسال کرده است و در هفته جاری این افراد به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و زمان دریافت این بسته‌ها به پیگیری افراد و سرعت عمل بانک‌ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: کار در ستاد مبارزه با کرونا یعنی در سطح ملی در حال انجام است و تصمیمات در این باره اتخاذ شده، در وزارت راه و شهرسازی مصادیق و شاخصه‌ها را تعیین کردیم، مبلغ برآورد شده و فهرست افراد را استخراج کردیم و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار داده‌ایم. امیدواریم که هر چه زودتر این بسته حمایتی به دست افراد و شرکت‌ها برسد.

ارسال نظر