|

طرح سوال از وزیر راه به دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما

طرح سوال از وزیر راه به دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌وقتی شرکت‌های هواپیمایی به بحرانی می‌رسند کوتاه‌ترین مسیر یعنی برداشت از جیب مردم را انتخاب می‌کنند.

اواسط ماه گذشته رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که برخی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس غیرکارشناسی است، گفته بود: اقتصاد در هیچ کجای دنیا دستوری و امری نیست، اقتصاد علم است و قیمت‌ها را بازار تعیین می‌کند.

 
وی با بیان این‌که قیمت‌تمام شده هر صندلی پروازی برای ایرلاین‌های داخلی مشخص است، افزود: طی ماه‌های اخیر به دلیل پاندمی کرونا و برخی مشکلات همیشگی، ایرلاین‌ها از جیب خود برای برقراری پروازها هزینه‌ کرده‌اند.با وجود این‌که هزینه ایرلاین‌ها بالا رفته و هزینه‌های ناخواسته‌ای نیز به آنها تحمیل شده، اما همچنان در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت کرده اند.
 
رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به برگزاری جلسه با رئیس مجلس، گفت: با اعضای کمیسیون عمران نیز جلسه‌ای با موضوع وضعیت ایرلاین‌ها داریم. انتظار ما این است که نمایندگان کارشناسی صحبت کنند. قیمت‌تمام شده بلیت مشخص است و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سازمان هواپیمایی کشوری بر این روند نظارت می‌کنند.
 
این در حالی است که عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان این‌که امیدواریم کسی که این حرف را زده کارشناس باشد، ما ادعایی در این زمینه نداریم، اظهار کرد: اما می‌توانیم به‌عنوان خدمتگذاران مردم این را مطالبه کنیم که الان وضعیت حمل‌ونقل هوایی را برای مردم توضیح دهند.
 
مجتبی یوسفی با تاکید بر این‌که تا آخر پای این موضوع ایستاده‌ایم و طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده‌ایم، افزود:‌در زمان حاضر در حوزه سفر به دلیل کرونا، خیلی از ایرلاین‌های دنیا با ارائه تخفیفات بالا خود را اداره می‌کنند. چه اتفاقی در کشورمان می‌افتد که الان پروازها 150 تا 200 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: مدیران ایرلاین‌های داخلی به‌عنوان کارشناس به مردم توضیح بدهند، ما آنها را به‌عنوان کارشناس قبول داریم. ولی متوجه می‌شویم وقتی سیاستگذاری‌ها در حوزه شرکت‌های هواپیمایی غلط بوده است نباید کوتاه‌ترین مسیر را طی کنیم. چیزی را به خصوص در این دولت دیده‌ایم و آن این‌که وقتی سوء‌مدیریت‌هایی صورت می‌گیرد و تذکراتی را در رابطه با اصلاح فرآیند‌ها می‌دهیم توجه نمی‌شود.
 
وی تاکید کرد: وقتی هم به بحرانی می‌رسند کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر را انتخاب می‌کنند که آن‌هم برداشت از جیب مردم است. یعنی سوء‌مدیریت‌ها و عدم برنامه‌ریزی مناسب با تصمیم به گران کردن جبران می‌کنیم.
منبع: تسنیم

ارسال نظر