|

طی دیدار وزیر راه ‌و شهرسازی با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر بر آن تأکید شد

تفاهم ایران و قطر جهت گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل‌ونقل

دعوت از وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بازدید از پروژه‌های فعال و…
تفاهم ایران و قطر جهت گسترش همکاری‌ها در صنعت حمل‌ونقل

وزیر راه ‌و شهرسازی با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر دیدار کرد و طی آن بر ادامه همکاری‌ها بین دو کشور در صنعت حمل‌ونقل تأکید شد محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با السلیطی، وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قطر امروز در مورخ ۲۷ بهمن در ساختمان شهید دادمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسلامی در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی به وزیر حمل‌ونقل قطر، با تاکید بر مشترکات فرهنگی و مرزی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: این یک حقیقت است که ما فرصت و زمینه فراوانی برای گسترش همکاری‌ها بین دو کشور را دارا هستیم.

 

وی با بیان اینکه در قلب مردم و مسئولان ایرانی مروت و دوستی است، افزود: این نقاط مشترک، مسائلی نیستند که کسی بتواند به‌سادگی از آن عبور کند یا بخواهد آن را تغییر دهد.

 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آمریکایی‌ها بیش از ۴۰ سال است که کشور ما را محاصره کردند؛ اما این محاصره برای ما هر چند فشار و خستگی داشته، ولی با وجود این باعث شدند تا ما در همه زمینه‌ها پیشرفت کنیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که کشور ما طی این مدت تحریم داشته است، این امکان را داریم تا این دستاورد را در خدمت همسایگان قرار دهیم.

 

ببینید|دیدار وزیر حمل‌ونقل قطر با وزیر راه و شهرسازی ایران

 

اسلامی با قدردانی از همکاری دولت قطر با ایران در روزهای سخت شیوع کرونا، عنوان کرد: قطر در دوره کرونا نه تنها پروازها را قطع نکرد، بلکه در بسیاری از مسائل نیز به کشور ایران کمک کرد و این موضوع در تاریخ روابط دو کشور ماندگار خواهد ماند.

 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما از هرگونه تفاهم و همکاری با دولت قطر در حوزه حمل‌ونقل استقبال می‌کنیم و معتقدیم که این همکاری‌ها می‌توانند هم برای دو ملت ایران و قطر و هم برای تمامی کشورهای منطقه مثمر و سازنده باشند.

 

اسلامی خاطرنشان کرد: ایران متعلق به همه فرهنگ‌ها و مذاهب است، به‌طوری‌که یکپارچگی اعراب، بلوچ، ترکمن، آذری و دیگر اقوام در این کشور وجود دارد و همگی در یک ترکیب سازگار کنار هم قرار دارند.

 

السیطی نیز با مثبت ارزیابی کردن این دیدار، از وزیر راه و شهرسازی دعوت به عمل آورد تا با حضور در کشور قطر، از پروژه‌های فعال و در حال ساخت این کشور در حوزه حمل‌ونقل بازدید داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر