|

روسیه ۱۲ میلیارد دلار برای سرپا نگه داشتن صنعت هوانوردی خود هزینه می‌کند

روسیه ۱۲ میلیارد دلار برای سرپا نگه داشتن صنعت هوانوردی خود هزینه می‌کند

روسیه برای سر پا نگه داشتن صنعت هوانوردی خود کار سختی در پیش دارد. روسیه از زمان تحریم های غرب که تامین قطعات کلیدی و خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما را قطع کرده است، بیش از ۱۲ میلیارد دلار یارانه و وام دولتی برای سرپا نگه داشتن بخش هوانوردی خود اعطا کرده است. روس‌ها که در صنعت هوایی بیشتر وابسته به هواپیماهای خارجی هستند قادر به تامین قطعات آنها از تولید داخل نیستند.

این در حالی است که هواپیماسازان غربی ایرباس و بوئینگ در مارس 2022 عرضه خدمات و قطعات یدکی را متوقف و پشتیبانی تعمیر و نگهداری را لغو کردند. محاسبات رویترز بر اساس داده‌های وزارت دارایی و اتاق حساب‌ها که بر اجرای بودجه نظارت می‌کند نشان می‌دهد که از آن زمان، روسیه 1.09 تریلیون روبل (12.07 میلیارد دلار) برای حمایت از صنعت هوانوردی غیرنظامی از جمله ساخت هواپیما و کمک‌های مالی به خطوط هوایی هزینه کرده است. این هزینه تقریباً دو برابر 547 میلیارد روبل در پرداخت های انجام شده در سال 2020-21 است، زمانی که همه گیری COVID-19 باعث کاهش شدید سفرهای هوایی شد.

 

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت: «ناوگان هواپیماهای ما بسیار مملو از هواپیماهای ساخت خارجی است. ما قصد داریم تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰۰۰ هواپیما، هواپیماهای خودمان تولید کنیم. این کار لازم است.»

منبع: رویترز

ارسال نظر