|

جولان سگ‌های ولگرد در باند برخی فرودگاه‌ها +فیلم

جولان سگ‌های ولگرد در باند برخی فرودگاه‌ها +فیلم

مخاطبان کن نیوز در هفته‌های اخیر با ارسال تصاویر مختلف از وجود سگ‌های ولگرد در محوطه باند و اپرون برخی فرودگاه‌های کشور خبر می‌دهند.

به گزارش کن نیوز؛ پرسه زدن سگ‌های ولگرد در اطراف شهرها و حتی برخی از محلات شهری چند سالی است که در حال تبدیل شدن به یک مسأله جدی و آسیب‌زا شده و صنعت هوانوردی نیز از این چالش، در امان نمانده است.

حضور سگ‌های ولگرد در حوالی فرودگاه‌ها و محل‌های نزدیک به باند پرواز، آشیانه هواپیما، رمپ و حتی ترمینال‌های مسافری می‌تواند چالش‌های متعدد و خطرات فروانی را با خود همراه داشته باشد.

برخی از مخاطبان کن نیوز ضمن به اشتراک‌گذاری تصاویر و گزارش‌های خود در خصوص وجود سگ‌های ولگرد در برخی از محوطه‌های فرودگاهی ابراز نگرانی می‌کنند که این موضوع می تواند یک خاطره بد در ذهن مسافران پروازهای داخلی و البته توریست‌های حاضر در کشور ایجاد کند.

علاوه بر این؛ باید توجه داشت که وجود سگ‌های ولگرد و حتی پرندگان خطرات زیادی نیز برای هواپیماهای مستقر و در حال حرکت ایجاد ‌می‌کند و ممکن است منجر به سانحه و حادثه شده و به لحاظ بهداشتی نیز موجب بیماری برای مسافران و البته پرسنل زحمتکش حاضر در فرودگاه‌ها شود.

پیگیری‌های خبرنگار کن نیوز از مسئولان برخی از فرودگاه‌های کشور نشان می‌دهد که برای حل این معضل برخی اقدامات مثبت از جمله «زنده‌گیری حیوانات»، بیهوش کردن و انتقال آنها و حتی نظارت بر مسیرهای منتهی به فرودگاه‌ها شده است، اما کافی نبوده و در واقعیت؛ حضور این حیوانات در محوطه باند فرودگاه‌ها ادامه دارد و این امکان وجود دارد که با شروع فصل سرما، رفت و آمد این دست حیوانات و پناه آوردن آنها به داخل فرودگاه‌ها بیشتر نیز شود.

 

ارسال نظر