|

با افتتاح خط مونتاژ نهایی H135

گسترش صنایع بالگرد ایرباس

تداوم همکاری چین و اروپا در ساخت بالگرد
گسترش صنایع بالگرد ایرباس

همکاری صنعتی بالگردهای ایرباس با افتتاح خط مونتاژ نهایی H135 در بندر شین‌دو چین گسترش یافت. این کارخانه اولین خط مونتاژ نهایی بالگرد است که توسط سازنده خارجی در چین ساخته شده، همچنین اولین خط مونتاژ نهایی H135 خارج از اروپا به حساب می‌آید

همکاری صنعتی بالگردهای ایرباس با افتتاح خط مونتاژ نهایی H135 در بندر شین‌دو چین گسترش یافت. این کارخانه اولین خط مونتاژ نهایی بالگرد است که توسط سازنده خارجی در چین ساخته شده، همچنین اولین خط مونتاژ نهایی H135 خارج از اروپا به حساب می‌آید.

افتتاح این خط مونتاژ طی قرارداد همکاری انجام شده‌است که بین شرکت بالگردهای ایرباس و چین در سال 2016 و برای خرید 100 فروند H135 منعقد شد. 95 فروند از 100 فروند مذکور در این خط مونتاژ و از سال 2019 به بعد مونتاژ خواهند شد.

قطعات اصلی از جمله بدنه اصلی، کیت‌های گیربکس اصلی و بدنه پشتی به ترتیب از دوناوورث آلمان و آلباسته اسپانیا به شین‌دو چین ارسال خواهند شد.

کارخانه شین‌دو مساحتی برابر با 6500 متر مربع دارد و متشکل از چهار ایستگاه کاری است: اتاقک رنگ‌آمیزی، نواحی آزمایش زمینی و پروازی و یک مرکز تحویل. این کارخانه حدود 40 نفر را استخدام می‌کند که 23 نفرشان در دوناوورث کارآموز بوده‌اند. انتظار می‌رود اولین بالگرد خروجی از شین‌دو در نیمه دوم 2019 عرضه شود.

مدیر کل بالگردهای ایرباس در چین، Marie-Agnes Veve، در این باره گفته‌است: «آغاز ساخت H135 در شین‌دو فصل جدیدی از همکاری چین-اروپا را رقم می‌زند، چراکه ما اولین سازنده خارجی بالگرد هستیم که در چین خط تولید و مونتاژ دارد.» وی اینطور ادامه می‌دهد: «این دستاورد گواهی بر تداوم تعهد ما به صنایع بالگرد چین و همکاری بزرگی بین ما و همکاران چینی‌مان است.»

بالگرد H135 یکی از محبوب‌ترین بالگردهای دوموتوره و سبک در چین است که اساسا برای خدمات بالگرد اورژانس هوایی (HEMS)، عملیات جستجو و نجات، اجرای قانون، آتش‌نشانی و توریسم به کار گرفته خواهد شد. تاکنون حدود 1300 بالگرد از خانواده H135 در سراسر دنیا فعال بوده‌‌اند و بیش از 5 میلیون ساعت پرواز کرده‌اند.

مترجم: سید پوریا حسینی
منبع: ایرباس

ارسال نظر