|

بازنشستگی ناوگان بویینگ ۷۶۷

چه هواپیماهایی جایگزین بویینگ‌های ۷۶۷ خطوط هوایی آمریکا خواهند شد؟

چه هواپیماهایی جایگزین بویینگ‌های ۷۶۷ خطوط هوایی آمریکا خواهند شد؟

اخباری مبنی بر بازنشستگی ناوگان بویینگ ۷۶۷ شرکت هواپیمایی آمریکا تا پایان ماه مه امسال مخابره شده است، سؤال اینجاست که این شرکت قصد دارد این هواپیماها را با چه هواپیمایی جایگزین کند؟

امریکن ایرلاینز  ۲۲ فروند هواپیمای بویینگ ۷۸۷ را برای تعویض ۱۶ فروند ۷۶۷ خود سفارش داده است. این هواپیماها کلیه مسیرهایی که از ناوگان بویینگ ۷۶۷ استفاده می‌شده را پوشش می‌دهند و حتی تعدادی مقصد جدید نیز توسط این هواپیماها طی خواهند شد.

تفاوت‌ها: بویینگ ۷۶۷ می‌تواند ۲۰۹ مسافر را ۱۱۰۷۰ کیلومتر جابه‌جا کند، اما بویینگ ۷۸۷ می تواند ۲۳۹ مسافر را ۱۲۶۲۰ کیلومتر پرواز دهد.

پرواز با دریم لاینر موجب صرفه‌جویی در هزینه سوخت در شرکت‌ها می‌شود، همچنین مسافران با موتورهای بی‌صداتر و کابین مطلوب‌تر و پنجره‌های بزرگتر می‌توانند پرواز بهتری را تجربه کنند.

نکته نگران‌کننده اینجا است که ناوگان جدید بویینگ ۷۸۷ تا پایان ماه مه به هواپیمایی آمریکا تحویل داده نشود. این شرکت در حال حاضر ۲۰ فروند دریم لاینر در ناوگان خود دارد؛ که در مسیرهای دیگر در حال خدمت‌رسانی هستند.

اما با توجه به شرایط فعلی صنعت حمل‌ونقل هوایی، احتمالا داشتن ناوگان کوچک‌تر به نفع شرکت‌های هواپیمایی است آن هم هنگامی که هیچ پروازی وجود ندارد. اگر شرایط کنونی ادامه یابد این شرکت حتی ممکن است ترجیح دهد که تا چند سال آینده نیز، سفارش را لغو کند.

منبع: سیمپل‌فلایینگ

ارسال نظر