|

گزارشات جدید مرکز حمل‌ونقل هوایی (CAPA):

کدامیک از ایرلاین‌های اروپایی سرمایه کافی برای نجات از ویروس کرونا را دارند؟

کدامیک از ایرلاین‌های اروپایی سرمایه کافی برای نجات از ویروس کرونا را دارند؟

گزارشات نشر داده شده توسط CAPA موقعیت‌های مالی خطوط هوایی اروپا را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

 

این گزارشات گواهی بر آن است که ایرلاین‌های ارزان قیمت مانند ویزایر و رایان‌ایر دارای بیشترین نقدینگی بودند، در مقابل آن خطوط هوایی نروژ دارای کمترین نقدینگی می‌باشد. در حالی که شیوع ویروس کرونا در حال وارد کردن خسارات مالی به ایرلاین‌ها است، داشتن نقدینگی حائز اهمیت است.

گزارشات جدید مرکز حمل‌ونقل هوایی (CAPA) نشان می‌دهد که کدام خطوط هوایی در سهام نقدینگی در اروپا برنده می‌شوند. در حال حاضر، این یک معامله بزرگ برای هواپیمایی‌ها است، زیرا آنها زیر بار سنگین شیوع ویروس کرونا در حال جنگیدن هستند.

ده‌ها خطوط هوایی بخش‌های وسیعی از ناوگان خود را از پرواز متوقف کرده‌اند، زیرا دولت‌ها مرزهای خود را می‌بندند و محدودیت‌هایی جدید اعمال می‌کنند. برخی در حال تعدیل نیرو هستند زیرا این درآمدها است که سیر نزولی پیدا کرده است.

درست در اوایل این هفته، پیش‌بینی از CAPA گزارش شد که می‌گوید اگر دولت‌ها قدم در راه یاری نگذارند، بیشتر خطوط هوایی تا ماه مه سقوط خواهند کرد. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خواستار حمایت دولت شده‌اند، اما هنوز هیچ کشوری پیش‌قدم نشده. اکنون می‌خواهیم بدانیم کدامیک از شرکت‌های هواپیمایی اروپا با توجه به بحران فعلی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

ویزایر و رایان‌ایر:

طبق گزارشات، ویزایر دارای نقدینگی ۴۸ درصد از درآمد سال ۲۰۱۹ است، این معادل کارکردن به مدت ۱۷۶ روز، تقریبا شش ماه ارزش پول نقد است. رایان‌ایر با ۴۷ درصد از درآمد سال ۲۰۱۹، نزدیک به ویزایر است، چیزی حدود ۱۷۰ روز.

رتبه‌بندی دیگر ایرلاین‌ها:

فین‌ایر ۱۳۳ روز نقدینگی، IAG داری ۱۳۲ روز و سپس ایزی‌جت ۱۱۳ روز. هواپیمایی فرانسه (KLM)، هواپیمایی ترکیه و لوفت‌هانزا به ترتیب در ۸۱، ۶۶ و ۵۱ روز حضور داشتند. گروه لوفت‌هانزا با کاهش ظرفیت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد روبرو است. همچنین دیروز اعلام شد که عملیات هواپیمایی اتریشی کاملا تعلیق شده‌اند.

از هواپیمایی‌های هم‌رده لوفت‌هانزا می‌توان SAS را نام برد. این هواپیمایی از امروز تمام پروازهای خود را تعلیق کرد، SAS اعلام کرد که به طور موقت ۱۰۰۰ نفر کارمندان خود را تعدیل کرده است.

منبع: سیمپل‌فلایینگ

ارسال نظر