|

خطوط هوایی بریتیش ایرویز:

اعتراض سه خط هوایی به سیاست قرنطینه دولت بریتانیا

اعتراض سه خط هوایی به سیاست قرنطینه دولت بریتانیا

خطوط هوایی بریتیش ایرویز(خط هوایی بریتانیا)، رایان‌ایر و ایزی‌جت با «کاملا غیرموجه» دانستن سیاست قرنطینه خانگی دولت بریتانیا برای مسافران ورودی به این کشور نسبت به آن انتقاد کردند.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۱۸ خردادماه گزارش داد این سه خط هوایی با ارسال نامه‌ای به دولت بریتانیا اعلام کرده‌اند که سیاست قرنطینه خانگی برای پروازهای ورودی مسافران به این کشور کاملا «غیرموجه» و «نامتناسب» است.

با توقف پروازها از اواخر ماه میلادی مارس خطوط هوایی امید داشتند از ماه ژوئیه پروازهای خود را ادامه دهند،‌ با این حال سیاست‌های مربوط به قرنطینه در بریتانیا ادامه پروازها به این کشور را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

از روز هشتم ماه میلادی ژوئن تمام کسانی که از طریق خطوط هوایی به بریتانیا سفر می‌کنند باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی بمانند و در فرمی جزییات محل اقامت خود را اطلاع دهند.

نامه این خطوط هوایی که «پروتکل پیش از اقدام» عنوان شده می‌تواند با اقدام قانونی پیگیری شود. این نامه بیان کرده که دولت نتوانسته ماهیت پوششی این قوانین را توجیه کند. 

در این نامه اشاره شده که قوانین مربوط به قرنطینه به آن معناست که مقدار کمی افزایش در تعداد کسانی که کشور را ترک کرده و یا وارد آن می‌شوند وجود خواهد داشت.

ویلی والش،‌ مدیر اجرایی بریتیش ایرویز،‌ گفته است که این حوزه در این زمینه مورد مشورت قرار نگرفته‌ و شرکتش انجام اقدام قانونی در این زمینه را مورد ملاحظه قرار می‌دهد.

ارسال نظر