|

با پرواز در مرتفع‌ترین فرودگاه جهان

رکوردزنی بالگرد بدون سرنشین چین

رکوردزنی بالگرد بدون سرنشین چین

روزنامه «چاینا دیلی» از موفقیت پرواز آزمایشی اولین بالگرد بدون سرنشین چینی که برای انجام ماموریت در مناطق مرتفع طراحی شده است، خبر داد.

این پرواز آزمایشی در فرودگاه «Daocheng Yading» که یک فرودگاه غیرنظامی و مرتفع‌ترین فرودگاه در جهان از سطح دریا به حساب می‌آید و در استان «سیچوان» قرار دارد، انجام شده است؛ این فرودگاه در منطقه‌ای قرار گرفته است که شرایط سخت آب و هوایی و فرم‌های پیچیده‌ای از زمین دارد و چالشی واقعی برای انجام پرواز این بالگرد به حساب می‌آمد.

«AVIC»، شرکت صنعت هوانوردی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پرواز آزمایشی ۱۵ دقیقه ای، رکود انجام مرتفع‌ترین پرواز یک بالگرد بدون سرنشین تولید داخل کشور چین را ثبت کرد.

طراح اصلی این بالگرد بدون سرنشین می‌گوید که انجام این پرواز آزمایشی، قابلیت این بالگرد برای انجام ماموریت در عملیات‌های مرتفع کوهستانی را تائید کرد؛ این مدل بالگرد بدون سرنشین قابلیت این را دارد که حداقل به مدت ۵ ساعت با محموله‌ای ۸۰ کیلوگرمی پرواز کند و این به معنای آن است که این بالگرد در هر پرواز، می‌تواند غذای کافی مصرفی روزانه ۳۰ نفر را با خود حمل کند.

حداکثر وزن این بالگرد بدون سرنشین هنگام برخاست از زمین ۵۰۰ کیلوگرم و حداکثر ارتفاع پروازی آن ۷ هزار متر و حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است؛ این بالگرد قابلیت انجام برخاست و نشست مستقل و خودکار دارد.
رکوردزنی بالگرد بدون سرنشین چیناین بالگرد می‌تواند تجهیزات اضافی را برای انجام ماموریت‌های مختلف از جمله قطعی برق، تحقیقات هوایی، اطفاء حریق، نظارت‌های دریایی و بررسی نشت‌های هسته‌ای و شیمیایی با خود حمل کند؛ این بالگرد همچنین می‌تواند به صورت مستقل و یا از طریق همکاری با هواپیمای سرنشین دار، در عملیات حمل بار، ردیابی و حمله به هدف مشارکت داشته باشد.

شرکت صنعت هوانوردی چین پیش از این، چندین مدل از بالگرد بدون سرنشین را تولید کرده است، اما ماموریت آن‌ها به طور خاص در شرایط مرتفع کوهستانی تعریف نشده بود؛ بر اساس اعلام کارشناسان، بالگرد‌هایی که برای عملیات در مناطق کوهستانی ساخته می‌شوند در مقایسه با بالگرد‌های دیگر باید موتور قوی‌تر و سازگاری بهتر با دما داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر