|

فرودگاه‌های گلستان در زلزله آسیب ندیدند

روال عادی پروازها در فرودگاه
فرودگاه‌های گلستان در زلزله آسیب ندیدند

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در این استان اظهار کرد که پروازها به روال عادی انجام می‌شوند و فرودگاه گرگان آمادگی کامل جهت امداد و نجات را دارد.

 

علی متانت، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با بیان اینکه زلزله ۵.۲ ریشتری شهرستان مراوه‌تپه هیچ‌گونه خساراتی به فرودگاه‌های این استان وارد نکرده است، افزود: اکنون پروازهای فرودگاه‌های استان گلستان به روال عادی برقرار است و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی با یادآوری از اینکه لرزشی در فرودگاه گرگان احساس نشده است، تأکید کرد: فرودگاه گرگان کاملاً عملیاتی شده و آمادگی کامل جهت امداد و نجات را دارد.

متانت خاطرنشان کرد: اکنون فرودگاه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته در آمادگی کامل به سر می‌برند و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه شهرستان مراوه‌تپه واقع در شرق استان گلستان را لرزاند.

به گزارش روز شنبه مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۲۱ کیلومتری مراوه‌تپه، ۴۶ کیلومتری ترکمنستان و ۵۰ کیلومتری گرماب استان خراسان شمالی رخ داد.

گلستان استانی زلزله‌خیز است و در طول سال‌های اخیر زلزله‌های زیادی را باقدرت کمتر از چهار ریشتر تحمل کرد.

۱۷ شهریور امسال زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق ازجمله روستاهای کوهستانی این شهرستان دچار خسارت و تخریب خانه شدند؛ طبق اعلام فرماندار رامیان، این زلزله که تلفات جانی نداشت به ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر