|

رییس ستاد مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی

فعلا محدودیتی در ورود مسافر آفریقایی اعلام نشده‌ است

پرواز مستقیم به آفریقا نداریم
فعلا محدودیتی در ورود مسافر آفریقایی اعلام نشده‌ است

رییس ستاد مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی گفت: تا به این لحظه وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای پذیرش مسافر از کشورها از جمله افریقا محدودیت و ممنوعیتی را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نکرده است.

حسن خشخو،‌ مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تمهیدات سازمان هواپیمایی برای کنترل پروازها و ورود مسافران با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا با نام «اومیکرون» که در کشور آفریقا فراگیر شده اظهار داشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت درباره این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با پذیرش مسافران خارجی تصمیم‌گیری می‌کنند.  ‌

وی ادامه داد: کشورها از لحاظ وضعیت شیوع کرونا را دسته بندی کرده ایم و در این دسته بندی کشورهایی که با سویه جدید مواجه می‌شود، یا سازمان بهداشت جهانی در مورد وضیعت آن هشدار می‌دهند یا اینکه وزارت بهداشت کشورمان آن را جزو کشورهای پرخطر اعلام می‌کند، از نظر سازمان هواپیمایی در طبقه کشورهای ویژه قرار می‌گیرند و ورود مسافر چه با پرواز مستقیم و چه غیر مستقیم به ایران را ممنوع اعلام می‌کنیم.

رییس ستاد مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی تاکید کرد: تا به این لحظه وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای پذیرش مسافر از کشورها از جمله افریقا که سویه اومیکرون در آن منطقه دیده شده، محدودیت و ممنوعیتی را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نکرده است.

خشخو افزود: به محض اعلام ممنوعیت و محدودیت به صورت کتبی و شفاهی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، مورد را به تمام شرکت‌های هواپیمایی در دنیا نوتام می‌کنیم و اعلام خواهیم کرد که اجازه ورود مسافر از ان کشورها را چه به صورت مستقیم و چه غیر مسقیم به کشورمان را نمی دهیم.

وی درباره وضعیت پروازهای آفریقا به ایران گفت: پرواز مستقیم به آفریقا نداریم و اگر ممنوعیتی درباره افریقا اعلام شود، بلافاصله اعلام می‌کنیم که چه مستقیم و چه غیر مستقیم مسافر افریقایی را پذیرش نکنند اما فعلا درباره پروازهای افریقا تصمیمی به سازمان هواپیمایی اعلام نشده است.      

رییس ستاد مقابله با کرونا در سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کشوری در طبقه‌بندی کشورهای ویژه قرار دارد، اظهار داشت: فعلا هیچ کشوری در طبقه بندی کشورهای ویژه قرار ندارد اما در یک دوره‌ای تعداد کشورها در دسته بندی ویژه به 20 هم رسیده بود. همچنین در حال حاضر مسافران ایرانی از لحاظ کرونا هیچ ممنوعیتی برای ورود به کشورها ندارند.  

به گزارش ایلنا، در اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا و امریکا قرنطینه عمومی برای کنترل شیوع سویه اومیکرون آغاز شده است و در پذیرش مسافر از مبدا هفت کشور بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به مقصد اتحادیه اروپا محدودیت هایی اعمال شده است.  

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر