|

به رغم اعلام سازمان هواپیمایی کشوری

چشم انتظاری ایرانیان مقیم هند برای بازگشت به وطن

چشم انتظاری ایرانیان مقیم هند برای بازگشت به وطن

ایرانیان مقیم هند بویژه دانشجویان چشم انتظار آمدن هواپیما برای بازگشت به میهن اسلامی هستند.

در پی وخامت اوضاع کرونایی، محدودیت‌های ناگهانی و شدید در هند و از سویی کمبود امکانات درمانی و تجهیزات بهداشتی در این کشور، با وجود تلاش‌های صورت گرفته و اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) مبنی بر انجام پرواز‌های اضطراری در اسرع وقت برای بازگرداندن اتباع از هند، تاکنون هیچ مجوزی برای شرکت‌های هواپیمایی به منظور پرواز به هند و انتقال سریع اتباع ایرانی صادر نشده است.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده، به رغم پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و وزارت امور خارجه و نیز موافقت وزارت بهداشت و ستاد کرونا برای انتقال ایرانیان، همراه با رعایت دستور العمل‌های وزارت بهداشت (نظیر قرنطینه، انجام آزمایشات لازم و پذیرش این موضوع از سوی مسافران ایرانی)، هنوز مجوزی به شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران ایر برای اجرای این پرواز ابلاغ نشده است.

 

این در حالی است که هموطنان به خصوص دانشجویان در وضع نگران کننده‌ای به سر می‌برند و خوف و نگرانی در میان آنان و خانواده‌های شان در هند وجود دارد.

 

یک مقام آگاه در سفارت ج. ا. ایران در دهلی نو در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در دهلی نو ضمن ابراز نگرانی در مورد سلامتی هموطنان در هند گفت: "همه تمهیدات لازم از سوی این سفارت و وزارت امور خارجه فراهم شده است و منتظر صدور مجوز پرواز از تهران هستیم".

 

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد:" این موضوع که باعث نگرانی و تماس‌های فراوان ایرانیان عزیز و خانواده‌های آنان شده است، به سرعت با اجرای پرواز‌ها بر طرف شود. "

 

با توجه به شرایط خاص مراکز درمانی در هند، انجام بعضی آزمایشات مورد نیاز برای سفر به ایران به زمان زیادی نیاز دارد و لذا اعلام به موقع زمان پرواز، امکان انجام آزمایش‌ها در زمان مربوط را برای هموطنان عازم میهن اسلامی فراهم خواهد آورد

منبع: صداوسیما

ارسال نظر