|

به تبعیت از بوئینگ و ایرباس صورت گرفت؛

تحریم صنعت قطعات هواپیمایی روسیه توسط چین

تحریم صنعت قطعات هواپیمایی روسیه توسط چین

شرکت های تامین کننده قطعات هواپیما در چین به تبعیت از بوئینگ و ایرباس از فروش محصولات خود به روس‌ها ممانعت کردند.

پس از اینکه شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس تأمین قطعات هواپیماهای روسیه را تحریم کردند، روز پنجشنبه هفته گذشته یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی روسیه گفت: چین از تأمین قطعات هواپیما به خطوط هوایی روسیه خودداری کرده است.

بخش هوانوردی روسیه تحت فشار شدید تحریم‌های غرب به سرکردگی آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل حمله به اوکراین است به طوری که وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایمنی پروازهای مسافری روسیه در خطر است.

آژانس‌هایی از جمله اینترفاکس به نقل از والری کودینوف، یکی از مقامات روسی که مسئول حفظ قابلیت پرواز هواپیما است، می‌گوید روسیه پس از تلاش ناموفق برای دریافت قطعات از چین، به دنبال فرصت‌هایی برای تأمین قطعات از کشورهایی مانند ترکیه و هند خواهد بود.

وی همچنین گفت که شرکت‌های روسی هواپیماهای خود را که بسیاری از آنها را در خارج از کشور خریداری کرده و به ثبت رسانده‌اند؛ پس از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه هوانوردی در روسیه بیشتر نیازهای خود را به صورت خرید لیزینگی انجام می‌دهند.

دولت روسیه قصد دارد به شرکت‌های هواپیمایی داخلی دستور دهد هزینه هواپیماهای اجاره‌ای را به روبل پرداخت کنند و در صورت لغو اجاره‌نامه، می‌تواند آنها را از بازگرداندن هواپیماها خود به شرکت‌های خارجی منع کند.

 

منبع: ارانیکو

ارسال نظر