|

در سومین دور مذاکرات صورت گرفته میان ایران و قطر؛

تفاهم نامه افزایش همکاری های هوایی ایران و قطر، در تهران به امضا رسید

تفاهم نامه افزایش همکاری های هوایی ایران و قطر، در تهران به امضا رسید

روز گذشته محمد فالح الهجری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قطر با کاپیتان محمد محمدی بخش در خصوص استفاده از ظرفیت های هوایی ایران در بازی های جام جهانی ۲۰۲۲، دیدار و گفت و گو کرد.

پس از انجام دو دوره مذاکرات در خصوص افزایش همکاری های دو جانبه حمل و نقل هوایی میان ایران و قطر در شهر دوحه و جزیره کیش، صبح روز جمعه 17 تیرماه، با سفر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قطر به تهران، تفاهم نامه و قرارداد همکاری بین روسای سازمان هواپیمایی کشوری دو کشور به امضا رسید.

در تفاهم نامه مذکور استفاده از ظرفیت های حمل و نقل هوایی ایران در بازی های جام جهانی 2022، به امضا رسید و اهداف صنعت حمل ونقل هوایی ایران براساس رهنمودهای وزیر محترم راه و شهرسازی مورد تاکید و لحاظ گردید.

در این تفاهم نامه، تردد تماشاگران بازی های جام جهانی از جانب شرکت های هواپیمایی ایرانی و همچنین افزایش پروازهای ایران بنا به درخواست و ظرفیت طرف ایرانی مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین موضوع لغو روادید اتباع خارجی که تمایل به بازدید یا اقامت در جزیره کیش در دوره بازی های جام جهانی را دارند، به طرف قطری اعلام شد.

با توجه به ترافیک فرودگاهی دوحه، ایران آمادگی خود را جهت پارک و اقامت هواپیماهای این کشور در فرودگاههای بندرعباس، کیش، قشم و بوشهر  اعلام کرد.

همچنین در پی اجرایی شدن FIR جدید دوحه (مرز هوایی دو کشور) ، تفاهم نامه تبادل ترافیک هوایی با رعایت نکات فنی و آموزشی نفرات مراقبت پرواز بین دوحه و تهران به امضا رسید.

 

ارسال نظر

 
  • کوروس
    پاسخ

    سلام. از یک طرف این خبر رو می‌بینیم و از طرفی قطری حمل کارگو رو بخاطر تحریما محدود کرده. کدوم رو باور کنیم. میتونین با آژانسای کارگو چک کنین.