|

نزدیک شدن بیش از حد دو هواپیما در فرودگاه نیویورک

نزدیک شدن بیش از حد دو هواپیما در فرودگاه نیویورک

شبکه سی ان ان گزارش داد اشتباهات کارکنان برج‌های مراقبت پرواز در فرودگاه‌های آمریکا افزایش داشته است.

نزدیک شدن خطرناک دو هواپیمای مسافربری در فرودگاه جان اف کندی نیویورک از طرف یک کمیته تحقیقاتی اداره هوانوردی فدرال تحت بررسی است.

برایان تاد خبرنگار سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: فاصله بین آن‌ها بسیار کم بوده است. وضعیت بسیار خطرناک بوده است. ما اطلاعاتی درباره این تحقیقات دریافت کرده ایم. در ابتدا مسئول کنترل پرواز فرودگاه نیویورک از هواپیمای شرکت دلتا می‌خواهد که پرواز کند. این حادثه در عصر روز جمعه در فرودگاه نیویورک روی داد. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد. هواپیمای شرکت دلتا با ۱۵۰ نفر مسافر پرواز کرد و هیچ فردی آسیب ندید، اما تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

دیوید سورس کارشناس امنیت پرواز گفت: این لحظه‌ای هراسناک برای دو خلبان بود. یکی از هواپیما‌ها با سرعت زیاد قصد پرواز داشته است.

خبرنگار افزود: اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد هواپیمای شرکت دلتا در حالیکه قصد پرواز داشت در جلوی خود یک هواپیمای در حال عبور را مشاهده کرد و تنها هزار متر با آن فاصله داشت.

دیوید سورس: هزار متر در این سرعت فاصله اندکی است. اینکه شما هواپیما را در آن فاصله و با وجود یک هواپیمای غول پیکر در برابر خود متوقف کنید موضوعی هراسناک است.

خبرنگار افزود: پس از این حادثه نوعی سردرگمی بین کارکنان برج مراقبت ایجاد شد. یکی از خلبانان خواهان توضیح برج مراقبت شد. هنوز معلوم نیست چه فردی به هواپیمای شرکت دلتا دستور پرواز داده است. این حادثه از حوادثی است که در باند‌های فرودگاه‌ها روی می‌دهد و بسیار خطرناک است.

دیوید سورس: زمانی که هواپیما بر روی زمین است دیگر افراد باید شما را هدایت کنند، زیرا در مجاورت شما هواپیما‌های بسیار بزرگی قرار دارند. فرود آمدن و یا پرواز کردن خطرناک‌ترین بخش پرواز شما است.

خبرنگار سی ان ان گفت: اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۴۰۰ حادثه بر روی باند‌های فرودگاه‌ها در آمریکا روی داده است. اما هیچکدام به اندازه این مورد خطرناک نبوده است. اما افزایش این خطا‌ها در سال‌های اخیر هشدار دهنده است.

مری اسکایوو، مقام پیشین وزارت حمل و نقل آمریکا: از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ میزان خطا‌های فردی در فرودگاه‌های آمریکا ۹۲ درصد افزایش یافته است. در این موارد خطر برخورد هواپیما‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوع بسیار مهمی برای دولت و اداره هوانوردی فدرال آمریکا است.

خبرنگار در پایان گفت: چرا این حوادث و خطا‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است؟ کارشناسان معتقدند افزایش شمار پرواز‌ها یک عامل است و آن‌ها همچنین گفتند معیار‌های ایمنی پرواز پیشنهادی برای اجرایی شدن به چند سال زمان نیاز دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر