|

فرودگاه‌های شلوغ آمریکا در آخرین تعطیلات تابستانی

فرودگاه‌های شلوغ آمریکا در آخرین تعطیلات تابستانی

مسافران هوایی در آمریکا نسبت به سال گذشته، تابستان پر استرس تری را سپری کرده‌اند و اگرچه میزان پروازهای لغو شده در این کشور همچنان بالا هستند اما اداره امنیت حمل و نقل آمریکا انتظار دارد بیش از ۱۴ میلیون مسافر از جمعه تا روز چهارشنبه سفر هوایی داشته باشند.

شرکت های هوایی در آمریکا از چند روز قبل درحال آمده شدن برای آخرین دوره فصل تعطیلات تابستانی که تعطیلات روز کارگر است، هستند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این باره در گزارشی نوشت: طوفان ایدالیا که چند روز پیش بخش بزرگی از آمریکا را تحت تاثیر قرار داد اکنون ضعیف شده و روز پنجشنبه به سمت دریا حرکت کرد. در حالی که طوفان خسارت و قطعی برق برجای گذاشت، تأثیر آن بر سفر کاهش یافت.

شرکت های هوایی روز پنجشنبه ده ها پرواز را در فلوریدا و جورجیا لغو کردند اما روز جمعه پروازها را از سر گرفتند.

بر اساس گزارش فدراسیون حمل و نقل هوایی آمریکا، روز پنجشنبه با ۵۲ هزار و ۲۰۳ پرواز برنامه ریزی شده و پس از آن روز جمعه با ۴۹ هزار و ۱۱۱ پرواز برنامه ریزی شده شلوغ ترین روزها در برنامه سفر هوایی آمریکا بودند.

در روزهای شنبه و یکشنبه پروازهای کمتری برنامه ریزی شده اند ، اما قرار است روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این پروازها از سر گرفته شوند. این پروازها شامل خطوط هوایی، نظامی و برخی پروازهای خصوصی است.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا انتظار دارد بیش از ۱۴ میلیون مسافر از جمعه تا چهارشنبه از طریق هوایی به مسافرت بروند که تقریباً ۱۱ درصد نسبت به آخر هفته مشابه سال گذشته بیشتر است.

دیوید پکاسک رئیس اداره امنیت حمل و نقل آمریکا هشدار داد که مسافران ممکن است مجبور شوند ۳۰ دقیقه در بخش امنیت و بیش از ۱۰ دقیقه در بخش بازرسی منتظر بمانند بنابراین " ما آنها را تشویق می کنیم که زودتر به فرودگاه ها بروند و صبور باشند."

گزارش انجمن خودروی آمریکا اعلام کرد که رزرو سفرهای داخلی از جمله پروازها، هتل ها، ماشین های کرایه ای و سفرهای دریایی ۴ درصد بیشتر از روز کارگر در سال گذشته است.

این انجمن افزود اکنون که محدودیت‌های کرونایی برداشته شده است، رزروهای سفرهای بین‌المللی به میزان خیره‌کننده ۴۴ درصد افزایش یافته است و مقصدهای برتر آمریکایی ها ونکوور، رم، لندن، دوبلین و پاریس هستند.

قیمت بنزین در آمریکا مشابه پارسال است. به گزارش انجمن خودروی آمریکا، میانگین قیمت بنزین در کل این کشور در روز چهارشنبه ۳.۸۳ دلار در هر گالن (حدود ۳.۷ لیتر) بود که یک پنی کمتر از یک سال پیش است.

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز انتظار دارد از پنجشنبه تا سه شنبه آینده نزدیک به ۳.۵ میلیون مسافر را با حدود ۳۲ هزار پرواز جابه جا کند. یونایتد ایرلاینز پیش بینی می کند ۲.۸ میلیون مسافر در روز کارگر از پروازهای این کشور استفاده کنند.

ارقام اداره امنیت حمل و نقل آمریکا نشان می دهد که تعداد مسافرانی که از پست های بازرسی فرودگاه های آمریکا در ماه اوت عبور کرده اند ۲ درصد بیشتر از ماه آگوست ۲۰۱۹، قبل از همه گیری کرونا است.

طبق اعلام اداره هواپیمایی فدرال آمریکا، دلیل حدود سه چهارم تاخیرهای شرکت های هواپیمایی در سال جاری مربوط به شرایط بد آب و هوایی بوده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر