|

هوش مصنوعی «مهاراجا» صنعت هوایی هند را متحول کرد

هوش مصنوعی «مهاراجا» صنعت هوایی هند را متحول کرد

«ایر ایندیا» بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور هند با موفقیت اولین عامل هوش مصنوعی تولیدی صنعت هوانوردی را مستقر کرد که روزانه بیش از 6000 پرس و جو را به 4 زبان مدیریت می‌کند.

ایر ایندیا، پیشروترین شرکت هواپیمایی جهان در زمینه هوش مصنوعی به اولین خط هوایی جهان تبدیل شده است که با موفقیت یک عامل مجازی هوش مصنوعی مولد به نام "Maharaja" را با سرویس Azure OpenAI به کار گرفته است.

«مهاراجا» از زمان راه اندازی آزمایشی خود در مارس 2023 تاکنون به بیش از نیم میلیون درخواست مشتری با موفقیت پاسخ داده است و امروز بیش از 6000 درخواست را در روز به چهار زبان مدیریت می کند.

نماینده هوش مصنوعی مهاراجای ایر ایندیا طیف گسترده ای از سوالات مشتریان را در 1300 حوزه مربوط به وضعیت پرواز، کمک هزینه بار، محدودیت های بسته بندی، چک-این، جوایز پروازهای مکرر، دسترسی به سالن فرودگاه، تغییرات پرواز، بازپرداخت و موارد دیگر مدیریت می کند.

مهاراجا برای رفع نیازهای مهمانان در سراسر جهان به چهار زبان هندی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی صحبت می کند. از بیش از 6000 سوال دریافتی هر روز، بیش از 80٪ با موفقیت در چند ثانیه پاسخ داده می شود. امروزه حدود 15 درصد از درخواست‌های مشتریان به کمک بیشتری نیاز دارند و مهاراجه این موضوع را به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد و یک انتقال بدون درز به نمایندگان مرکز تماس ایر ایندیا را هماهنگ می‌کند.

دکتر ساتیا راماسوامی، مدیر ارشد فناوری و دیجیتال ایر ایندیا، گفت: «ما به دنبال ارائه بهترین خدمات و تجربه ممکن به مهمانان ارزشمند خود در سراسر کانال هستیم. پس از ظهور قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبان بزرگ، به طور فزاینده‌ای شاهد تغییر قطعی در اولویت‌های مهمان برای استفاده از تعاملات چت برای دریافت سریع و مستقیم اطلاعات و پشتیبانی مورد نیاز آنها در مقایسه با مرور چندین صفحه وب هستیم.

وی تاکید کرد: ما از چندین نوآوری در انتظار ثبت اختراع در عامل هوش مصنوعی مهاراجا با ترکیبی از تکنیک‌های یادگیری ماشین سنتی و جدیدترین در هوش مصنوعی مولد استفاده کرده‌ایم تا تجربه‌ای دلپذیر و مؤثر برای مشتریان خود فراهم کنیم. بسیاری از نوآوری‌های دیگر در دست تولید هستند و در ماه‌های آینده به صورت زنده در دسترس قرار خواهند گرفت.

این مسئول شرکت ایر ایندیا بیان داشت: ما خوشحالیم که ایر ایندیا استقرار موفقیت آمیز عامل مبتنی بر هوش مصنوعی خود، مهاراجا، و استفاده از Microsoft Azure OpenAI Service را برای ارائه یک تجربه شخصی و مرتبط با مشتری مشاهده می کنیم. ما معتقدیم که این آغاز دوره جدیدی از خدمات به مشتریان است و مشتاقانه منتظریم تا شاهد استفاده بیشتر سازمان‌ها از قدرت هوش مصنوعی مولد و ابر Azure بهینه‌شده با هوش مصنوعی برای ارائه یک تجربه یکپارچه و کارآمد برای مشتری باشیم.» معاون پلتفرم هوش مصنوعی مایکروسافت.

گفتنی است؛ در ماه‌های آتی، ایر ایندیا قصد دارد مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیچیده را به همراه فناوری‌های در انتظار ثبت اختراع عرضه کند. این شامل یک تجربه کاربری جدید است که نحوه تعامل مشتریان با عوامل هوش مصنوعی را با ترکیبی از تعاملات متنی و گرافیکی تغییر می‌دهد که به طور بالقوه می‌تواند تعامل با مشتری را تسریع کند.

منبع: expresscomputer.in

تهیه و ترجمه: کن‌نیوز

ارسال نظر