|

سقوط جت نیروی دریایی آمریکا در آب‌های هاوایی+فیلم

سقوط جت نیروی دریایی آمریکا در آب‌های هاوایی+فیلم

یک جت شناسایی نیروی دریایی آمریکا با نُه خدمه دوشنبه بعد از خارج شدن از باند فرودگاه در پایگاه تفنگداران دریایی، در آب‌های هاوایی سقوط کرد.

یک هواپیمای نیروی دریایی آمریکا دوشنبه از باند فرودگاه عبور کرد و داخل آب‌های جزیره «اوآهو» هاوایی افتاد اما مقامات آمریکایی گفتند همه نُه سرنشین آن توانستند به سلامت به ساحل برسند. 

به گفته «هایلی هارمز» سخنگوی تفنگداران آمریکایی، سانحه رخ داده برای هواپیمای P-۸A Poseidon، جت شناسایی و گشت‌زنی دو موتوره با بدنه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷، تلفاتی نداشته است. طبق اعلام سرویس هواشناسی ملی آمریکا، در زمان حادثه هوا ابری و بارانی و دید کاهش یافته بود. 

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این نوع هواپیما قادر به حمل اژدر و موشک‌های کروز است و همچنین می‌تواند جنگ ضد زیردریایی و ضد سطح انجام دهد و در ماموریت‌های جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار بگیرد. 

اوایل امسال، یک هواپیمای  P-۸A حین عملیات بر فراز دریای جنوبی چین توسط یک جنگنده چینی در حالی که هواپیمای چینی در فاصله ۵۰۰ فوتی آن قرار گرفت، رهگیری شد. به گفته بوئینگ، ارتش‌های استرالیا، نیوزیلند، بریتانیا، نروژ و هند هم این نوع هواپیما را به پرواز درمی‌آورند. 

منبع: فارس

ارسال نظر