|

لغو پروازهای ارزان‌ترین ایرلاین اروپا به اسرائیل

لغو پروازهای ارزان‌ترین ایرلاین اروپا به اسرائیل

شرکت هواپیمایی رایان‌ایر مستقر در ایرلند اعلام کرد که پروازهایش به/از تل‌آویو لغو می‌شود.

رایان ایر بزرگترین شرکت هوایی ارزان‌قیمت اروپا مستقر در ایرلند، پروازهای خود را به رژیم اشغالگر اسرائیل لغو کرده است.

 

 این شرکت تصمیم گرفت پروازهای برنامه‌ریزی شده به تل آویو را از 27 فوریه(8 اسفند) لغو کند.

دلیل تصمیم رایان ایر این است که ترمینال 1 در فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو دیگر برای استفاده از خطوط هوایی که بلیط را با قیمت پایین می‌فروشند، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رایان ایر گفت که ترمینال 3 تنها ترمینالی است که در حال حاضر در فرودگاه بن گوریون از آن استفاده می‌شود که برای پروازهای گران است.

وبگاه اسرائیلی گلوبز در هفتم دسامبر گذشته خبر داده بود که رایان ایر که دارای بزرگترین ناوگان هواپیمایی در اروپا است و یکی از معروف‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت محسوب می‌شود،‌تمام پروازهای خود را به مقصد و از اسرائیل را در ژانویه لغو خواهد کرد اگرچه از آن زمان هیچ اطلاعیه رسمی در این مورد صادر نشده است.

تعداد پروازهای فرود و برخاسته از فرودگاه بن گوریون از آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر 80 درصد کاهش یافته است و بر اساس برآوردهای دسامبر 2023 از 500 پرواز در روز به تنها 100 پرواز در روز رسیده است.

بیشتر ایرلاین‌های خارجی تمام پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کردند که بخشی از آن به دلیل امتناع شرکت‌های بیمه از ارائه پوشش برای آنها بوده است.

در آن زمان، مشاور گردشگری و رئیس دپارتمان گردشگری و مدیریت هتلداری در کالج کینرت اسرائیل، اران کتر، پیش‌بینی کرد که اسرائیل حداقل 5 میلیارد شکل تنها از محل درآمد حاصل از سفرهای داخلی را به دلیل جنگ از دست بدهد.

کتر در آن زمان در گفت‌وگو با روزنامه عبری جروزالم پست تاکید کرد که به عنوان مثال گردشگری ورودی اسرائیل (ورود خارجی‌ها به اسرائیل) در نتیجه جنگ غزه ضربه‌های شدیدی خورده است.

اقتصاد رژیم صهیونیستی به طور کلی بهای سنگینی را از تجاوز مداوم این رژیم علیه نوار غزه پرداخته است.

منبع: فارس

ارسال نظر