|

حمل و نقل هوایی پایه اصلی در گردشگری است

حمل و نقل هوایی پایه اصلی در گردشگری است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توجه جدی به توسعه حمل و نقل هوایی را یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه صنعت گردشگری دانست.

به گزارش کن نیوز؛ شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل ایران ایر در مراسم شصت‌وپنجمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع با نفوذ سهم مهمی از اقتصاد جهان را بر عهده دارد و تا ده درصد از سهم اقتصاد کشورها را شامل می‌شود. این احتمال وجود دارد در آینده نزدیک تا سی درصد از سهم اقتصادی کشورها بر عهده بخش گردشگری شود.

مدیرعامل ایران ایر تاکید کرد: کشورهای منطقه نیز بر اساس همین سیاست موضوعات مختلف در حوزه گردشگری را پیش می‌برند. اما باید دید در عرصه داخلی آیا گام‌های مهمی تا سطح ایده‌آل در حوزه این صنعت برداشته شده است؟

وی اظهار داشت: گردشگری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و زنجیره‌ای از حلقه‌های مختلف آن را شکل می‌دهد، به همین دلیل باید یک همگرایی در حوزه‌های مختلف شکل بگیرد.

فرزادی‌‌پور در خصوص لزوم توجه به صنعت حمل و نقل، بیان داشت: حمل و نقل بستر اصلی گردشگری است، بدون شک حمل و نقل ایمن، آسان و ارزان می‌تواند بر توسعه صنعت گردشگری بیانجامد.

وی اضافه کرد: حمل و نقل هوایی می‌تواند یک ابزار مهم در حوزه گردشگری شود تا در کمترین زمان ممکن گردشگران را در معرض جاذبه‌های گردشگری قرار دهد.

مدیرعامل ایران ایر، اظهار داشت: تقویت صنعت گردشگری منجر به گسیل توریسم به داخل کشور خواهد شد؛ البته اقدامات شکل گرفته در سال‌های اخیر نوید روزهای بهتری را برای این صنعت می‌دهد.

 

ارسال نظر