|

مدیرعامل بوئینگ کناره گیری می‌کند

مدیرعامل بوئینگ کناره گیری می‌کند

در پی بحران گسترده ایمنی که با از جا کنده شدن بخشی از بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در دی ماه گذشته تشدید شد، دیوید کلهون، مدیرعامل بوئینگ، تا پایان سال جاری کناره‌گیری خواهد کرد. این کناره‌گیری بخشی از یک تغییر و تحول بزرگ در مدیریت این شرکت هواپیماسازی است.

شرکت بوئینگ اعلام کرد که استن دیل، رئیس و مدیرعامل بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ، بازنشسته خواهد شد و استفانی پوپ جایگزین او می‌شود. همچنین استیو مولن‌کپف، مدیرعامل سابق شرکت فناوری کوالکام، به عنوان رئیس جدید هیئت‌مدیره منصوب شده است و رهبری فرایند انتخاب مدیرعامل بعدی را بر عهده خواهد داشت.

 

این تغییرات در رهبری بوئینگ، پس از هفته‌ها آشفتگی ناشی از حادثه هواپیمای ۷۳۷ مکس متعلق به آلاسکا ایرلاینز با ۱۷۱ مسافر، صورت می‌گیرد. این حادثه، به یک بحران تمام‌عیار ایمنی و اعتبار برای این سازنده هواپیمای مشهور تبدیل شده است.

 

از زمان وقوع حادثه، سهام بوئینگ حدود یک‌چهارم ارزش خود را از دست داده است، اما در معاملات اولیه روز دوشنبه ۲.۳ درصد افزایش یافت.

 

حادثه دی ماه تنها جدیدترین مورد از مجموعه بحران‌های ایمنی بود که اعتماد صنعت به این هواپیماساز را متزلزل کرده و توانایی آن را در افزایش تولید محدود کرده است. خود دیوید کلهون پس از دو سانحه هوایی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که منجر به کشته شدن نزدیک به ۳۵۰ نفر شد، به عنوان مدیرعامل به بوئینگ پیوست.

 

ارسال نظر