|

دردسر جدید با پرونده جدید برای بوئینگ

دردسر جدید با پرونده جدید برای بوئینگ

جدا شدن در پوش موتور و برخورد آن با برآافزای یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به داستان جدیدی برای شرکت هواپیماسازی بوئینگ تبدیل شده است.

اخیراً طی پروازی از فرودگاه دنور در ایالت کلرادو ، درپوش موتور یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ جدا شده و با برآافزای بال آن برخورد کرد که همین مسیله موجب شده تا سازمان هوانوردی فدرال این کشور پرونده جدیدی را برای تحقیقات در این زمینه باز کند.

این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ساوت وست بوده و گفته می‌شود این حادثه خسارت‌های جانی به همراه نداشته است و هواپیما توانسته در ادامه دوباره در فرودگاه دنور روی زمین بنشیند.

این هواپیما عازم شهر هیوستون در تگزاس بود و ۱۳۵ مسافر و ۶ خدمه داشت و تا ارتفاع ۳ کیلومتری نیز بالا رفته بود و نهایتاً پس از ۲۵ دقیقه پرواز به زمین نشسته است.

این حادثه موجب شد تا مسافران این پرواز هم با ۴ ساعت تأخیر و البته با یک هواپیمای دیگر به مقصد خود برسند.

شرکت هواپیمایی ساوت وست اعلام کرده که متخصصان بخش تعمیرات این شرکت در حال بررسی رخداد پیش آمده هستند.

چند هفته پیش هم درب یکی از همین مدل هواپیماهای بوئینگ در ارتفاع حدود ۵ کیلومتری زمین باز شده بود و از آن زمان به بعد شرکت سازنده به خاطر وجود نقص فنی در تولیدات خود به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

البته ماجرا به اینجا ختم نشده و به طور کلی به خاطر دو مورد سقوط بوئینگ‌های ۷۳۷ در اندونزی و اتیوپی و قربانی شدن ۳۴۶ نفر در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ پرواز این هواپیماها به مدت بیش از یک سال در سراسر جهان ممنوع بوده است.

 

ارسال نظر