این دختر دانشگاه را رها کرد؛ حالا با تعمیر هواپیما درآمد نجومی دارد

بیانکا میلر خسته از کلاسهای تئوری و غیرکاربردی، دانشگاه را رها کرد و با یک دوره ۲۱ ماهه، تکنسین هواپیما با درآمدی رؤیایی گردید.
کن نیوز| برای دههها، فرمول موفقیت روشن به نظر میرسید: به دانشگاه برو، مدرکت را بگیر و یک شغل باثبات پیدا کن. اما برای بسیاری از جوانان نسل Z، این معادله دیگر جواب نمیدهد.
به گزارش کن نیوز؛ با سر به فلک کشیدن شهریهها، کوهی از بدهیهای دانشجویی و بازار کاری که ثبات چندینانی ندارد، جوانان بیشتری در حال تجدیدنظر در مورد مدرک چهارساله دانشچندین اوقات هستند و به مسیرهای سریعتر و ارزانتری برای یافتن حرفهای پایدار روی میآورند.
بیانکا میلر یکی از همین افراد قرار دارای بود.
او در آغاز در یک برنامهی دانشچندین اوقات چهارساله ثبتنام کرد، به این امید که بتواند با کار روی ماشینها و موتورها، آیندهی شغلیاش را بسازد. اما با انباشتهشدن درسها، احساس کرد از رؤیای خود فاصله دریافت میکند.
خلاصه صوتی
میلر به مجله فورچون بیان کرد: «من داشتم مهندسی مکانیک میخواندم و از این ناراحت بودم که نیمی از کلاسها اصلاً ربطی به کاری که میخواستم در آینده انجام بدهم نداشت. از این بابت حسابی ناامید شده بودم.»
به گفتهی او، حتی دانشجویانی که دوره را تا پایان ادامه میدادند نیز وضعیت چندینان بهتری نداشتند. حتی چندین از باهوشترین دانشجویان مهندسی مکانیک که میشناخت، برای پیداکردن کار به در بسته میخوردند و چندین اوقات اوقات حتی از یافتن یک دوره کارآموزی بدون حقوق هم باز میماندند.
بیانکا میلر در میانهی مسیر دانشچندین اوقاتاش فهمید رؤیایش در کارگاههای فنی هست، نه در کلاسهای تئوری
این گردید که میلر تصمیم گرفت مسیر آینده شغلیاش را خودش تعیین کند. بهجای هدردادن سالها وقت برای گذراندن واحدهای عمومی اجباری و بالاآوردن بدهی، نگاهش را به سمت «مشاغل فنی و مهارتی» چرخاند. از دانشگاه انصراف داد و اوایل سال ۲۰۲۲، در یک دورهی ۲۱ماهه تکنسینی در «مؤسسه تعمیر و نگهداری هوانوردی» نیوجرسی شمالی ثبتنام کرد.
زمانی که فارغالتحصیل گردید، کوچکترین مشکلی برای پیداکردن کار نداشت. در واقع، به گفته خودش، شرکتها «عملاً برای جذب نیرو التماس» میکردند. او حالا بهعنوان تکنسین اویونیک (الکترونیک هوانوردی) در شرکت یونایتد ایرلاینز در فرودگاه بینالمللی «نیوآرک لیبرتی» کار انجام میدهد و کارهایی مثل تعمیر موتورهای هواپیما و سیستمهای الکتریکی انجام میدهد.
میلر حالا در ۲۵سالگی بیش از صد هزار دلار در سال درآمد دارد و شغلش از موج هوش مصنوعی در امان است
این جوان ۲۵ساله، تا الان دوبرابر هزینهای که صرف آن دوره کرده قرار دارای بود، درآمد داشته و درآمدش به بالای صدهزار دلار رسیده هست. مزیت دیگر؟ برخلاف بسیاری از کارمندان پشتمیزنشین، شغلش در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی نیست.
میلر بیان میکند: «فرصتها بیپایاناند. درنهایت هیچ مسیر اشتباهی وجود ندارد.»
نسلی که در اوج رشد تکنولوژی بهدنیا آمد چطور از تکنولوژی استفاده انجام میدهد؟
چرا نسل Z به مشاغل مهارتی علاقه بیشتری دارد؟
با پایان همهگیری کرونا، سفرهای هوایی دوباره پررونق گردید و صنعت هوانوردی مجدداً درحال شکوفایی هست. درعینحال، فرسودهشدن ناوگانهای هوایی و موج عظیم بازنشستگیها، تقاضای مبرمی برای تکنسینهای جدید ایجاد انجام میدهد.
طبق تازهترین گزارش پیشبینی نیروی انسانی هوایی شرکت CAE، صنعت هواپیمایی طی هشت سال آینده به حدود ۴۱۶ هزار تکنسین تعمیر و نگهداری هواپیما نیاز خواهد دارای بود.
در ایالات متحده، طبق آمار ادارهی کار، میانگین درآمد سالانهی این مشاغل به حدود ۷۹ هزار دلار میرسد، هرچندین میلر بیان میکند درآمد بسیاری از تکنسینها با اضافهکاری از صدهزار دلار عبور انجام میدهد و در بعضی موارد حتی از ۳۰۰ هزار دلار هم فراتر میرود.
مدرک دانشچندین اوقات هنوز ارزش دارد، اما مسیرهای فنی سریعتر و ارزانتر به نتیجه میرسند
مسیر میلر بازتاب روند جدید و روبهرشدی میان جوانان نسل Z هست که آموزشهای مهارتی را بهجای مدرک دانشچندین اوقات انتخاب میکنند. طبق دادههای مرکز ملی پایش دانشجویان آمریکا، از بهار ۲۰۲۰ تاکنون، ثبتنام در مؤسسات فنی و حرفهای نزدیک به ۲۰ درصد افزایشیافته هست.
بااینهمه، آموزش عالی سنتی هنوز تا منسوخشدن فاصله زیادی دارد. باوجود چالشهای بازار کار امروز، هنوز هم سالانه میلیونها نفر با مدارک دانشچندین اوقات شغل پیدا میکنند و در طول زندگی، بازده سرمایهگذاری یک مدرک کارشناسی به طور میانگین ۶۸۲ درصد برآورد خواهد گردید؛ رقمی که نشان از ارزش بلندمدت آن دارد. بااینحال، مسیرهای آموزشی جایگزین، سریعتر، ارزانتر و گاه به همان اندازه سودآور هستند.
میلر در پایان بیان میکند: «مشکل اینجاست که بهاندازه کافی در مورد مدارس فنی و حرفهای صحبت نخواهد گردید. از بچگی اینطور بزرگ شدهایم که باید به دانشگاه برویم و اصلاً مدرسهی فنی گزینهی واقعی محسوب نخواهد گردید. اما واقعیت این هست که بازار کار فوقالعادهای دارد.»
ارسال نظر