|

عملیات تطویل باند فرودگاه سقز کلید خورد

عملیات تطویل باند فرودگاه سقز کلید خورد
 
 
در سفر رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به کردستان، پروژه تطویل باند و توسعه عوامل پروازی فرودگاه سقز آغاز شد.

مدیر فرودگاه سنندج در گفت و گو با روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر عنوان کرد: در این سفر که 23 بهمن و با همراهی غلامحسین باقریان، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی انجام شد، مه آبادی ضمن بازدید از عملیات احداث ترمینال و ابنیه فرودگاه سقز که به رشد 45 درصدی رسیده است، کلنگ اجرای پروژه تطویل باند و توسعه عوامل پروازی فرودگاه را به زمین زد.

محسن سیف زاده افزود: قرارداد اجرای پروژه تطویل باند و توسعه عوامل پروازی فرودگاه سقز ماه گذشته به پیمانکار(جهاد نفت استان مرکزی) ابلاغ شده و با صرف 23 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال 99 به بهره برداری خواهد رسید. با اجرای این طرح 700 متر به طول باند فرودگاه سقز افزوده می شود و به 2700 متر می رسد.

وی گفت: رحمت اله مه آبادی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این سفر بر انجام به موقع عملیات تطویل باند و اتمام پروژه تا سال 1400 تاکید کرد.

گفتنی است؛ استاندار کردستان و نماینده مردم شهرستان‎ سقز و معاون عمرانی استاندار در این مراسم حضور داشتند.

پروژه ساخت فرودگاه سقز از مهمترین پروژه های توسعه محور شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در استان کردستان که به زعم کارشناسان صنعت حمل و نقل و صنعت هوانوردی بنا به مجاورت با شهرهای پرجمعیت استان های کردستان و آذربایجان غربی و همچنین مجاورت با کشورهای همسایه و حریم کردستان عراق به عنوان شاه کلید ارتباطی و پل ارتباطی استان کردستان یاد می شود .

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور 

ارسال نظر