|

آیا باید دوباره منتظر بلیط 100 میلیونی باشیم؟

آیا باید دوباره منتظر بلیط 100 میلیونی باشیم؟

پروازهای ترکیه مجددا از امشب تا تاریخ یک نوامبر بسته خواهند شد؛ با فرض اینکه این تاریخ به تعویق نیوفتد یک ماه دیگر باید شاهد اخبار ضد و نقیض درباره پروازهای ترکیه باشیم.

اما چطور شد که پروازها برقرار شدند و چطور شد که دوباره بسته شدند؟

از اسفند 98 و با توجه به شیوع سراسری کرونا در ایران و کشورهای همسایه و به منظور مقابله با این ویروس کشورها اقدام به بستن مرزهای خود کردند؛ بسته شدن مرزهای ترکیه نیز منجر به لغو تمام پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی شد.

البته که پروازهای موسوم به نجات برای بازگرداندن مسافران مانده در ترکیه انجام شد.

با ثابت شدن شیوع کرونا در ترکیه این کشور اقدام به بازگشایی مرزهای خود و پذیرش مسافر کرد؛ در همین راستا پروازهای خود به ایران را نیز از سر گرفت اما به واسطه اظهار نظر برخی از مسئولان درباره وضعیت حاد کرونا در ایران در کمتر از یک هفته اقدام به بستن مجدد پروازهای خود کرد.

البته ورود ایرانیان به این کشور ممنوع نشد لذا امکان مسافرت به این کشور از طریق شرکت هواپیمایی قطر و با پرواز کانکشن وجود داشت؛ بسته شدن پرواز ترکیه از یک طرف و  امکان ورود ایرانیان به خاک این کشور باعث شد تا با افزایش تقاضای سفر از طریق پرواز قطر این پروازها با رشد بی سابقه‌ای در قیمت مواجه شود و حتی تا 100 میلیون تومان هم به فروش برسد.

اگرچه که باز شدن پروازها به ایران منجر به کاهش قیمت و بهبود وضعیت سفرهای هوایی شد؛ برداشته شدن تست PCR منفی توسط سازمان بهداشت ترکیه نیز این امید را می‌داد که پروازها در حال بازگشت به شرایط عادی هستند؛ اما به ناگهان ورق برگشت و پروازها دوباره بسته شدند.

حال سوال اینجاست که آیا سازمان هواپیمایی کشوری از قبل درباره این موضوع اطلاع یافته است؟ استراتژی مدیران سازمان برای جلوگیری از وارد شدن خسارت مالی به مسافران چه بوده است؟ آیا سازمان برای جلوگیری از افزایش سرسام آور قیمت بلیط شرکت‌های خارجی برنامه‌ای دارد یا باید منتظر بلیط 60 میلیون تومانی باشیم که با توجه به نرخ رشد ارز در روزهای گذشته می‌توان انتظار داشت دوباره به 100 میلیون تومان برسد، آن هم در زمانی که بلیط آخرین پروازهای ترکیه توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی تا مرز ۲۰ میلیون تومان بالا رفته است.

ارسال نظر