|

هزینه نگهداری فرودگاه‌های کم‌‎بازده چقدر است؟

هزینه نگهداری فرودگاه‌های کم‌‎بازده چقدر است؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه‌ها می‌کنیم که اکثر آنها سود دهی ندارند.

به گزارش کن نیوز؛ کاپیتان رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: هر سازه‌ای یک عمر مفید دارد و در این رابطه سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاهی می‌کنیم، زیرا در یک دوره زمانی نرخ ساخت فرودگاه در کشور بالا رفت و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک هزینه بهسازی به یک باره افزایش یابد.

وی همچنین گفت: رویکرد اساسی شرکت فرودگاه‌ها چند محور دارد که از آن جمله می‌توان به تکمیل طرح‌های نیمه تمام، استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و استفاده از توان داخلی در تولیدات صنعت هوانوردی اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای افزایش درآمد شرکت فرودگاه‌ها یک سری اقدامات در دستور کار قرار دارد که ساخت هتل در اطراف فرودگاه‌ها و ساخت بیمارستان برای گردشگری درمانی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد و فرودگاه شیراز یکی از فرودگاه‌های کشور است که این قابلیت را دارد.

نخجوانی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای ساخت فرودگاه جدید نداریم افزود: فعالیت تاکسی‌های هوایی می‌تواند کمک به سزایی در حمل و نقل هوایی ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مرکز وارسی پرواز با سابقه بیش از ۸۰ سال مجوز آموزش خلبانی و آموزش‌های صنعت هوانوردی می‌تواند برای فعالیت تاکسی هوایی مناسب باشد و افرادی که هواپیما‌های زیر ۲۰ نفر دارند می‌توانند مسئولیت کنترل ایمنی و عملیاتی را برعهده شرکت فرودگاه‌ها بگذارند و فروش صندلی برعهده صاحب هواپیما باشد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر