|

برخورد با گران فروشی در ایام اربعین:

قیمت انواع بلیت های هوایی برای سفر به عتبات عالیات

قیمت انواع بلیت های هوایی برای سفر به عتبات عالیات

یکی از بخش های دیگر که برای تردد زائران در این ایام در نظر گرفته شده حوزه هوایی است که هرساله بازار سیاهی برای گران فروشی ایجاد می شود که خوشبختانه در دو سال اخیر با تعیین نرخ ثابت از این اقدام جلوگیری شده است البته بررسی ها نشان داده پیش از شروع اربعین قیمت بلیت ها به نجف و کربلا به مرز ۹ میلیون هم رسیده است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، درباره گران فروشی بلیت مسیر‌های نجف و کربلا پیش از آغاز سفر‌های اربعین، گفت: هم اکنون قیمت‌های بلیت بر اساس نرخ‌های دامنه‌ای عرضه می‌شود و از ۲۰  تا ۳۰  مهر  قیمت بلیت‌ها بر اساس نرخ مصوب تعیین شده عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه پیش از آغاز اربعین بر اساس عرضه و تقاضا و همچنین بحث‌های رقابتی ممکن است قیمت‌ها تغییر کند و در این حوزه قیمت ها تابع عرضه هستند، گفت: به دلیل آن که این سفر‌ها جزء سفر‌های خارجی محسوب می‌شود ممکن است قیمت‌ها نسبت به سفر‌های داخلی با نرخ گران‌تری عرضه شود.

جعفرزاده توضیح داد: در ایام اربعین هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی حق گران فروشی ندارند و تمامی ۱۹ شرکت هواپیمایی که اعلام آمادگی کردند باید با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بلیت‌های خود را بفروشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد: سقف و کف قیمت‌ها در بلیت‌های هواپیما تعیین شده و ممکن است در ایام پیک با نرخ‌های بالاتری این بلیت‌ها به فروش برسد. سازمان هواپیمایی به صورت کامل تمامی نرخ‌ها را رصد می‌کند و هیچ شرکتی حق ندارد بالاتر از نرخ‌ها بلیت‌ها را بفروشد.

جعفرزاده اظهار کرد: در ایام اربعین بیش از ۱۰۰ هزار صندلی برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده و به دلیل آن که امسال پیش بینی می‌شود در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش حجم مسافران باشیم بنابراین شرکت‌های هواپیمایی از تمامی ظرفیت‌های خود جهت تسهیل در تردد مسافران استفاده می‌کنند.

آژانس‌های مجاز حق فروش بلیت هواپیما در اربعین را دارند

همچنین مسعود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در ایام اربعین حسینی (ع) یعنی از ۲۰ تا ۳۰ مهر، قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران – نجف، نجف – تهران و تهران – بغداد، بغداد_تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. برای مسیر‌های مشهد به بغداد و نجف (و بالعکس) نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

او با بیان اینکه نرخ مذکور پروازی ویژه ایام اربعین حسینی (ع) یعنی فاصله زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهر امسال تعیین شده، گفت: امسال حدود ۱۰۸ هزار صندلی پروازی برای خدمت دهی به زوار حسینی (ع) در ایام اربعین تدارک دیده شده است که بلیت آن‌ها از هم اکنون از طریق دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت هواپیمایی مجاز و همچنین از طریق سایت‌های اینترنتی دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به فروش می‌رسد.

اسعدی سامانی افزود: بر اساس قانون، نرخ بلیت در همه پرواز‌های خارجی آزاد و تابع عرضه و تقاضا و هزینه‌های تمام شده است، اما با توجه با استقبال زائران اباعبدالله الحسین (ع) از سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین و برای جلوگیری از سوء استفاده برخی واسطه ها، شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفتند امسال نیز نرخ ثابتی برای پرواز‌های اربعین داشته باشند.

ارسال نظر