|

علی عابدزاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل

تحریم‌‍‌های ایران فنی نیست، سیاسی است

تحریم‌‍‌های ایران فنی نیست، سیاسی است

علی عابدزاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل با بیان اینکه صنعت هوانوردی ما به تکنولوژی های اروپایی وابسته است و غربی ها تحریم های سنگینی علیه این صنعت تحمیل کرده اند گفت: با این حال سازمان در این سالها تلاش کرده تا هم در توسعه صنعت هوانوردی فعال و موفق باشد و هم با تحریم ها مقابله کند.

وی افزود: ما امروز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت تولید قطعات ریز موتور و همچنین تعمیر و نگهداری هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و هم اکنون 16 شرکت مجوز تولید قطعات هواپیما را دریافت کرده اند، و در این در زمینه به مرحله خوبی رسیده ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: در حوزه ساخت، تعمیر و نگهداری استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستورکار قرار گرفت بر همین اساس توانستیم در تحریم‌ها روی پای خود بایستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید هواپیما ادامه دارد و تحریم‌ها نتوانسته است آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کند، گفت: در آینده نزدیک شاهد ورود هواپیماهای جدید به عرصه عملیات پروازی خواهیم بود.

وی درباره تحریم چند ایرلاین ایرانی از سوی برخی کشورهای اروپایی گفت: برخی کشورهای اروپایی که شرکت‌های هواپیمایی ما را تحریم کرده‌اند کتبا به ما نامه نوشته و اقرار کردند که محدودیتی که برای ایرلاین های ایران قرار داده اند که فنی نیست و کاملا سیاسی است.

عابدزاده یادآور شد: در همین خصوص به ایکائو اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم اما استکبار جهانی در سازمان‌های بین المللی نفوذ دارند و اجازه ندادند شکایت ما پیگیری شود.

سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: روزانه هزار پرواز عبوری از آسمان کشور تا پیش از این داشتیم اما پس از آنکه آمریکا به دشمنی فضای ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ناامن اعلام کرد، بخشی از پروازهای عبوری ما کاهش یافت، اما با ایجاد اطمینان امروز به 900 پرواز در روز رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه 68 درصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری است، گفت: این رقم برای توسعه تجهیزات هوانوردی استفاده می‌شود.

امیر مکری افزود:20 درصد درآمد ما در حوزه خدمات فرودگاهی و 5 درصد از محل واگذاری اماکن فرودگاهی است.

وی اضافه کرد: سهم فرودگاه‌های کشور که از مسافران دریافت می‌شود در پروازهای داخلی 7 هزار تومان و در پروازهای خارجی 35 هزار تومان است که هیچ تناسبی با هزینه تمام‌شده خدمات ندارد.

در ادامه علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: ماموریت اصلی شهر فرودگاهی تبدیل شدن به قطب اول بار و قطب دوم مسافر در منطقه است و برای ایجاد بستر لازم جهت دستیابی به این هدف تبدیل فرودگاه امام (ره) به شهر فرودگاهی بر اساس ماده ۱۶۶ قانون برنامه پنچم توسعه کشور صورت گرفت.

وی گفت: گام مهم دیگری که برای رسیدن به اهداف شهر فرودگاهی برداشته شد، تصویب طرح جامع توسعه این مجموعه بود که با مشاوران خارجی و داخلی تهیه شد و در سه فاز ۵ ساله، ده ساله و ۱۵ ساله اجرا می شود.

 رستمی ادامه داد هم اکنون نیز اجرای فاز نخست طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی در دست اجراست که بر اساس آن احداث و آغاز فعالیت ترمینال سلام و منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی صورت گرفت و این دو پروژه مهم در بهار امسال توسط ریاست محترم جمهور رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

سحر تاجبخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی در این مراسم اظهار داشت: امسال قانون مدیریت بحران که مصوب شد سه تکلیف اصلی برای سازمان هواشناسی تعیین شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت سازمان هواشناسی پایش داده و تولید پیش‌بینی است گفت: در حوزه‌های حمل و نقل و کشاورزی سرویس‌های خوبی ارائه می‌دهیم.

تاجبخش اضافه کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی در بهترین شرایط در دنیا تا 75 درصد صحت و دقت دارد.

رئیس سازمان هواشناسی درباره احتمال آلودگی هوای تهران گفت: سامانه جوی که به زودی در روزهای آینده وارد کشور می‌شود بارش‌های مناسبی بیشتر در مناطق جنوب و جنوب غرب دارد. در تهران نیز آلودگی‌های جوی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای 12 تا 15 ساعت کاهش می‌دهد، اما پس از این مدت مجددا شاهد افزایش آلودگی‌ها به دلیل تردد خودروها هستیم.

ارسال نظر