|

نشست خبری ریاست سازمان هواپیمایی کشوری با اصحاب رسانه

نشست خبری ریاست سازمان هواپیمایی کشوری با اصحاب رسانه

در ابتدای این نشست کاپیتان زنگنه در رابطه با موضوعات مختلف صنعت هوانوردی به صحبت پرداختند و پس از آن پاسخگوی خبرنگاران شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروازهای چارتر امکان افزایش قیمت بیش از سقف تعیین شده را ندارد افزود: در نوروز 1400 شرکت ها اجازه ابطال پرواز ندارند و به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است که براساس توان عملیاتی و ساعت پرواز تعیین شده و تعداد ناوگان آماده به کار در فرودگاه‌های پر ترافیک برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند، هواپیماهای جایگزین داشته باشند تا در صورت نقص فنی نسبت به جابجایی هواپیما برای اعزام مسافران اقدام کنند و از ابطال پروازها جلوگیری شود.

زنگنه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری موظف به برخورد قاطع با سایت ها و دفاتر متخلف که اقدام به فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب می‌کنند، است.

زنگنه در پاسخ به خبرنگار کن‌نیوز در رابطه با داشتن مجوزهای متعدد برخی از آژانس‌های مسافرتی و استفاده از مجوز دوم در صورت باطل شدن مجوز اول افزود: نظارت سازمان قطعا انجام می‌شود وی از برگزاری جلسه‌ای بین سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن آژانس‌های مسافرتی و افزایش تعاملات و همکاری‌های برای جلوگیری از این اتفاقات خبر داد.

زنگنه درباره آخرین وضعیت بررسی سانحه بویینگ اوکراین اینترنشنال اظهار داشت: طبق انکس ۱۳ به کشورهایی که دخیل در مورد این حادثه بودند، گزارش بررسی سانحه را اعلام کردیم.

وی افزود: این کشورها ۶۰ روز فرصت دارند به ما جواب بدهند که نهم اسفندماه این مهلت تمام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: از این چهار کشور که برای آنها گزارش ارسال کردیم سه کشور پاسخ ما را دادند که فنی و سازنده بود و با تیم بررسی سانحه ما تفاهم کامل دارند.

زنگنه افزود: منتظر می‌مانیم نهم اسفند کشور چهارم نظر خود را بدهد که این زمان قانونی ۶۰ روزه طبق انکس ۱۳ است.

وی گفت: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تا پایان امسال نتیجه سانحه بویینگ اوکراینی را برای عموم مردم منتشر می‌کند.

زنگنه در پاسخ به سوال دوم خبرنگار کن نیوز که درباره نظر و اقدامات ریاست سازمان برای رفع الزام استفاده  از 60 درصد ظرفیت هواپیما توسط شرکت های هواپیمای گفت: در جایگاهی که من قرار دارم باید قانون را رعایت کنم و مجری قانون باشم، زنگنه در مواجه با سوال اقداماتش در بازنگری این قانون توسط ستاد کرونا افزود تا زمانی که ابلاغیه‌ای صورت نگیرد نمیتواند در این خصوص اظهار نظر کند.

ارسال نظر