|

در سفر امیر مکری به رامسر اتفاق افتاد؛

عزم جدی برای راه اندازی باند و رفع موانع فرودگاهی رامسر

عزم جدی برای راه اندازی باند و رفع موانع فرودگاهی رامسر

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سفر به رامسر در نشست با نماینده مردم و مسئولان شهری به بررسی راهکارهای لازم برای رفع موانع پروازی فرودگاه پرداخت و مقرر شد: باند جدید فرودگاه رامسر اواخر آذر ماه سال جاری عملیاتی شود.

سیاوش امیرمکری در این سفر که با همراهی محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی، علی شورمیج، معاون توسعه مدیریت و منابع، حمیدرضا سیدی معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، احمد ایزدبین، مدیرکل دفتر مدیرعامل، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات و حبیب داوودی دانا، معاون اداره کل کنترل ترافیک هوایی انجام شد، طی نشستی با حضور نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان شهری رامسر به بررسی و چاره اندیشی برای برطرف کردن موانع موجود برای راه اندازی باند جدید فرودگاه رامسر و نیز بررسی موانع فرودگاهی در باند قدیم و جدید از جمله ساخت و سازهای اطراف فرودگاه پرداخت.

وی پس از این نشست در خصوص نتایج گفتگوها گفت: با پیگیری مسئولان و توافقات انجام شده، بهره داری باند جدید فرودگاه رامسر تا اواخر آذر عملیاتی و فرودگاه رامسر آمادگی پروازها تا تایپ ایرباس 320 را دارد.

سیاوش امیرمکری با اشاره به زیرساخت های فرودگاهی  رامسر گفت: امکان برقراری پروازهای جدید با تایپ بالا طبق توافق با شرکت های هواپیمایی وجود دارد.

وی بابیان آنکه در پروازها رعایت مسائل ایمنی و ضوابط باید با توجه به نیاز شهر به تعادل برسد گفت: با پیش بینی عملیاتی شدن باند جدید فرودگاه، محدودیت ها اعمال شد و با تعیین طرح های جدید برای پروازهای فرودگاه محدودیت ها برطرف می شود.

به گفته امیر مکری؛ بر اساس توافقات با سازمان هواپیمایی کشوری با رعایت ضوابط جدید مشکل مردم رامسر و کتالم و سادات شهر در ساخت و ساز برطرف می شود.

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از باندجدید فرودگاه رامسر تا آذرماه سال جاری، به مدت دو ماه باند قدیم قابل بهره برداری نخواهد بود.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

ارسال نظر