|

فرودگاه ارومیه به اسم “شهید باکری” نامگذاری شد

فرودگاه ارومیه به اسم “شهید باکری” نامگذاری شد

محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازدید از فرودگاه ارومیه افزود: این امر با توجه به درخواست صورت گرفته و موافقت وزیر راه و شهرسازی اجرایی شده است. وی با بیان اینکه پاسداشت نام و یاد شهدا یکی از وظایف اصلی مسوولان است، اضافه کرد: نامگذاری فرودگاه ارومیه به…

محمدمهدی شهریاری در حاشیه بازدید از فرودگاه ارومیه افزود: این امر با توجه به درخواست صورت گرفته و موافقت وزیر راه و شهرسازی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پاسداشت نام و یاد شهدا یکی از وظایف اصلی مسوولان است، اضافه کرد: نامگذاری فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری یکی از درخواست های متعدد مردم و مسوولان بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی این درخواست بار دیگر مطرح شد که با موافقت صورت گرفته، فرودگاه ارومیه به اسم شهید باکری نامگذاری شد.

 فرودگاه ارومیه یکی از فرودگاه‌های فعال کشور است که علاوه بر پروازهای داخلی به مقصد تهران و مشهد، پروازهای خارجی به مقصدهای مختلف از جمله استانبول نیز در آن انجام می شود.

البته این پروازها در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا محدود شده است.

شهید مهدی باکری در سال ۱۳۳۳ در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود، تحصیلات متوسطه را در ارومیه به پایان رسانید و سپس برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک روانه تبریز شد و در دانشگاه فعالیتهای سیاسی و مذهبی داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد و نقش موثری در امنیت و ثبات منطقه در اوایل انقلاب به عهده داشت.

همزمان با خدمت در سپاه، ۹ ماه به عنوان شهردار ارومیه و مدتی مسئول جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی بود.

با شروع جنگ به جبهه های نبرد شتافت و در عملیات فتح المبین به عنوان معاون تیپ نجف اشرف مشغول نبرد شد و چندین بار از ناحیه چشم و سینه و کمر زخمی شد به خاطر درایت و رشادتها و صفا و خلوص زیادش به فرماندهی لشکر ۳ عاشورا منسوب شد و حماسه های به یاد ماندنی زیادی را آفرید در عملیات خیبر برادر و معاون او حمید به جمع شهدا پیوست و خود نیز یک سال بعد در نیمه اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: خبرگزاری نصیر

ارسال نظر