|

سربلندی هوانوردی کشور با استفاده موثر از توان متخصصان داخلی

ضرورت اولویت بخشی به افزایش عملکرد در اجرای پروژه های فرودگاهی
سربلندی هوانوردی کشور با استفاده موثر از توان متخصصان داخلی

عضو هیات مدیره و و راهبر حوزه عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی، برنامه ریزی و نیازسنجی برای اجرای پروژه های فرودگاهی و ایجاد رویکرد مناسب را ضروری عنوان کرد.

حسین اسفندیاری در این همایش که نهم اسفند با حضور سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران کل ستادی و به صورت وبینار با حضور مدیران فرودگاه های کشور برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: با بیان اینکه امسال با وجود بحران کرونا و تحریم ها با همکاری واحدهای مختلف و سیاستگذاری مناسب، پروژه های مهمی افتتاح شده است، عنوان کرد: پیش از اجرای هر پروژه و هزینه کرد درآمدها در ساخت ترمینال و باند جدید و تطویل باند و حتی پروژه های هوانوردی باید برنامه ریزی و نیازسنجی انجام شود تا رویکرد مناسبی داشته باشد.

 

اسفندیاری همچنین گفت: اگر رویکرد همراه با شیوه مناسب نباشد و ساختار مناسبی نداشته باشیم، کار به درستی پیش نمی رود و باید در تعریف پروژه ها نتیجه را در نظر بگیریم و تحقق افزایش عملکرد را در اولویت قرار دهیم.

 

سربلندی هوانوردی کشور با استفاده موثر از توان متخصصان داخلی

 

همچنین در این همایش، محمد امیرانی، عضو هیات مدیره و راهبر حوزه عملیات هوانوردی در سخنانی با تاکید بر اینکه سال 99 با وجود مشکلات ناشی از بحران کرونا و تحریم ها شاهد سربلندی حوزه های هوانوردی شرکت بوده ایم این افتخارآفرینی را نتیجه استفاده از توان متخصصان داخلی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه ابتدای امسال با موج عظیم شیوع کرونا مواجه بودیم که اولین دغدغه ما سرپا نگه داشتن عملیات هوانوردی و حفظ سلامت کارکنان بود، افزود: خوشبختانه با وجود مشکلات در 12 ماه گذشته تمام عملیات ناوبری بدون خلل انجام شده و توانسته ایم با استفاده از توان داخلی پروژه های مهمی را به انجام رسانیم.

 

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به راه اندازی نخستین برج موبایل فرودگاهی کشور با انعقاد تفاهمنامه میان شرکت و صاایران از انعقاد تفاهمنامه همکاری با صاشیراز برای نصب و راه اندازی سامانه های DME ساخت داخل خبر داد و گفت: به زودی تفاهمنامه ای نیز برای راه اندازی سامانه سوئیچینگ ساخت داخل منعقد می شود.

 

وی با قدردانی از تلاش های واحدهای مختلف ستاد و فرودگاه مهرآباد در نوسازی اتوماسیون و سوئیچینگ این فرودگاه افزود: از جمله دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال جاری می توان به نصب سامانه DME فرودگاه کرمان، فراهم شدن زمینه راه اندازی سایت رادار تنگریز فارس برای افتتاح در سال 1400، تامین تجهیزات موردنیاز آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با استفاده از توان داخلی از جمله تحویل 19 کفساز، تحویل 100 دستگاه کمک بازرسی به فرودگاه ها و اجرای پروژه های متنوع مخابراتی فناوری اطلاعات هوانوردی از جمله راه اندازی FIDS جدید، به روز رسانی نرم افزار BPMS و راه اندازی نرم افزار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره کرد.

 

امیرانی با اشاره به پیش بینی ادامه روند کاهش پروازها و درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به دلیل بحران کرونا در سال 1400 اظهار امیدواری کرد که با همت مدیران و متخصصان هوانوردی موانع و مشکلات موجود برطرف شود.

 

ضرورت تدوین دستورالعمل برای نظارت مستمر در مدیریت هزینه ها  

 

همچنین علی رستمی، عضو هیات مدیره و راهبر حوزه برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی در این همایش با بیان اینکه امسال با برنامه ریزی صحیح و اختصاص اعتبار و منابع لازم شاهد اجرا و بهره برداری پروژه های مهم هستیم، عنوان کرد: در شرایط دشوار از جمله بحران کرونا اهمیت برنامه ریزی روشن تر می شود و امیدواریم بتوانیم با توجه هرچه بیشتر به این مهم شاهد مدیریت مطلوب منابع انسانی و مالی باشیم.

 

رستمی با اشاره به انجام مطالعات تدوین برنامه راهبردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در صورت اجرای این برنامه راهبردی می توانیم شاهد تحقق اتفاق های مطلوب درسال آینده باشیم.

 

وی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی جدید برای استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی برای ایجاد منابع درآمدی بیشتر عنوان کرد: در این خصوص می توان از ظرفیت های جدیدی که با تغییر موادی از قانون ایجاد شده استفاده کرد.

 

رستمی همچنین با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی فرودگاه ها گفت: در آینده نزدیک این طرح ابتدا در فرودگاه های بین المللی و سپس در سایر فرودگاه ها اجرایی می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای به موقع پروژه های عمرانی نوعی سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت جدید محسوب می شود، تاکید کرد: باید دستورالعملی برای نظارت مستمر در مدیریت هزینه ها تدوین شود.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر