|

به علت همه گیری کرونا:

مصاحبه تیم کلارک؛ مدیر شرکت هواپیمایی امارات با BBC

حجم ویدیو: 5.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19

مدیر شرکت هواپیمایی امارات گفت: مجبور خواهیم بود شمار بیشتری از کارکنان خود را به خاطر همه گیری کرونا کاهش دهیم.

"تیم کلارک" مدیر شرکت هواپیمایی امارات در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: مجبور خواهیم بود شمار بیشتری از کارکنان خود را به خاطر همه گیری کرونا کاهش دهیم.
در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: بزرگترین شرکت هواپیمایی دنیا قصد دارد پرواز‌های خود را از این ماه به ۵۰ مقصد از سر بگیرد. شرکت هواپیمایی امارات همانند دیگر شرکت‌های هواپیمایی دنیا با وضع پیچیده و آشفته‌ای روبرو است. غیرمحتمل است که شمار مسافران این شرکت هواپیمایی به پیش از دوران همه گیری کرونا برسد. ما معتقدیم که این وضعیت تا چند سال غیرمحتمل خواهد بود. موفقیت تجاری این شرکت هواپیمایی هم تهدید می‌شود. بر اساس برنامه آتی این شرکت قرار بود این شرکت هواپیمایی به یک شرکت هواپیمایی بزرگ در شاهراه‌های عبور و مرور در جهان بدل شود.

 

در ادامه مجری شبکه از تیم کلارک پرسید: ما همیشه درباره تعطیلی شرکت‌های هواپیمایی صحبت می‌کنیم. پیش از آنکه به بخش تجاری شرکت اشاره‌ای داشته باشیم، شرکت شما با چه چالش‌هایی روبرو است؟
وی در پاسخ گفت: ما با روش ارتباط ویدئویی عادت داریم. ما یک دفتر بزرگ و مرکزی داریم و با مدیران دیگر خود از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط هستیم. ما هم همانند دیگر شرکت‌های هواپیمایی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته ایم. وضعیتی خطیر و جدی وجود دارد. ۲۷۲ فروند از هواپیما‌های ما از اواخر ماه مارس زمین گیر شده اند. این وضعیت چالشی را به وجود آورده است. اینکه ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم واقعیت این است که کار زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: ما شمار زیادی پرسنل داریم و در برابر اکثر هواپیما‌های ما در فرودگاه‌ها زمین گیر شده اند. این وضعیت کاملا جدیدی برای ما است. این موضوع سبب شده است که بسیاری از کارکنان ما بیکار شوند. ما شاهد شوک‌های شدیدی به بخش هوانوردی دنیا همانند دیگر بخش‌ها بوده ایم. در ۳ ماه گذشته شاهد مقررات سخت گیرانه‌ای در دبی هستیم. به ما اجازه خروج از منازل حتی برای خرید و ورزش هم داده نمی‌شود. همانند دیگر افراد ساکن کره زمین ما باید خود را با وضعیت موجود تطبیق دهیم.

در ادامه مجری شبکه پرسید: اجازه بدهید درباره موضوع تجاری شرکت شما صحبت کنیم. بر اساس گزارشی اقتصادی که به تازگی منتشر شد ما دیگر نمیتوانیم بر اساس مدل‌های تجاری پیشین عمل کنیم، زیرا اثربخش نیستند. نظر شما چیست؟

کلارک در پاسخ گفت: ما از گذشته تغییر در راهبرد تجاری شرکت خود را آغاز کرده ایم. ما مرحله انتقال خود از الگو‌های تجاری قدیمی به جدید را آغاز کرده ایم، زیرا این روش‌های قدیمی دیگر سودآور نیستند. ما شاهد کاهش شمار مسافران خود به هند بوده ایم. ما مجبور شده ایم که هواپیما‌های کوچکتری را جایگزین هواپیما‌های پیشین کنیم. ما این کار را از یک یا دو سال پیش آغاز کرده ایم.

در ادامه مجری شبکه پرسید: آیا لازم نیست از هواپیما‌های با قابلیت صرفه جویی در سوخت استفاده کنید؟ آیا از اینکه پرواز هواپیما‌های ایرباس ‌ای ۳۸۰ را متوقف کرده اید و هواپیما‌های با مصرف سوخت کمتر مانند ایرباس ۳۳۰ و بوئینگ ۷۷۷ جایگزین کرده اید، تاسف نمی‌خورید؟

مدیر شرکت هواپیمایی امارات گفت: ما در این رابطه بسیار موفقیت آمیز عمل کرده ایم. سودآوری این هواپیما‌ها برای شرکت ما ثابت شده است. ما هواپیما‌های ایرباس ‌ای ۳۸۰ را با هواپیما‌های کوچک‌تر بوئینگ ۷۷۷ جایگزین کرده ایم. از زمانی که این کار را آغاز کردیم شرکت ما به سودآوری قابل توجهی رسید و سال گذشته و پیش از همه گیری ما یکی از بهترین سال‌های خودرا از نظر سودآوری پشت سرگذاشتیم. این تصمیم درستی بود.
در ادامه مجری شبکه پرسید: به خاطر این همه گیری مجبورید چه تعداد از کارکنان خود را کاهش دهید؟
کلارک در پاسخ گفت: این موضوع بستگی به وضعیت موجود و آنچه که روی می‌دهد، دارد. ما تاکنون ۱۰ درصد از کارکنان خود را کاهش داده ایم. اما احتمالا این تعداد بیشتر خواهد شد و ما مجبور خواهیم بود که بیش از ۱۵ درصد از کارکنان خود را کاهش دهیم.

ارسال نظر