|

مناسب سازی سایت های اینترنتی خرید بلیط مسافرتی برای نابینایان

مناسب سازی سایت های اینترنتی خرید بلیط مسافرتی برای نابینایان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: الزام شده است تا سایت‌های اینترنتی مربوط به خرید بلیط هواپیما، راه آهن، قطار و اتوبوس برای مسافرت‌های جاده‌ای برای افراد دارای معلولیت نابینایی مناسب‌سازی شوند.

دکتر وحید قبادی دانا افزود: سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در وزارتخانه راه و شهرسازی با حضور دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی، معاونان او و اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که در سطح معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه تشکیل می‌شود، برگزار شد. در این جلسه بررسی وظایف وزارت راه و شهرسازی در قبال مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری راه‌ها، پایانه‌های مسافرتی، مکان‌ها و مجتمع‌های بین راهی در راهداری جاده‌ای و وضعیت فرودگاه‌ها و پایانه‌ها و امکانات راه آهن و ریلی کشور بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه در این زمینه صورت گرفته است، گفت: طبق گزارشی که دکتر رسولی - مدیرعامل راه آهن - ارائه داد از ۱۳۷ ایستگاه مسافربری، در حدود ۵۰ ایستگاه که بیشترین حمل و نقل مسافر در آن صورت می گیرد و بیش از ۹۵ درصد مسافران را جابه جا می کند، شرایط لازم برای مناسب‌سازی و دسترس پذیری برای افراد دارای معلولیت و سالمندان صورت گرفته وشرایطی مانند رمپ یا آسانسور، پارکینگ اختصاصی برای افراد دارای معلولیت، سرویس بهداشتی مناسب‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: همچنین الزام شد تا برای خرید بلیط هواپیما و بلیت راه آهن، قطار و اتوبوس برای مسافرت‌های جاده‌ای، سایت‌های اینترنتی مربوطه برای افراد دارای معلولیت نابینایی مناسب‌سازی شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر