|

طرح خلبان آمریکایی برای خودرو پرنده؛ ترکیب هواپیما با ابرخودرو

طرح خلبان آمریکایی برای خودرو پرنده؛ ترکیب هواپیما با ابرخودرو

یک خلبان آمریکایی که سابقه‌ی به ‌پرواز درآوردن جت‌های جنگنده‌ی نیروی هوایی آمریکا را دارد، طرح خودروی پرنده خود را منتشر کرده است.

خودروی پرنده یکی از جذاب‌ترین مفاهیمی است که به ذهن بسیاری از افراد خطور کرده و طراحان زیادی تاکنون تلاش کرده‌اند ایده‌ی خود را در قالب طرح‌های گرافیکی به بقیه نشان دهند. طرح‌های مفهومی طراحان طی پنج سال اخیر با برخی تغییرات محسوس مواجه شد؛ زیرا وسایل نقلیه‌ی عمودپرواز (VTOL) الکتریکی چند سال است که بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرند. شرکت‌های بزرگ صنعت هواپیمایی طی سال‌های گذشته میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌اند تا کم‌کم خودشان را برای ورود جدی به صنعت هواپیماهای عمودپرواز آماده کنند.

طرح مفهومی خودرو پرنده Firenze Lanciare نمای نیم رخ

با همه‌ی این‌ها، هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که روی طرح‌های پیشین خود تأکید دارند. گرگ برون یکی از همین افراد است. این طراح می‌گوید وسایل نقلیه‌ی عمودپرواز الکتریکی قرار نیست کاملا کوتاه‌برد باشند؛ بلکه خواهند توانست مسافت‌های خاص را هم طی کنند. گرگ برون پیش‌بینی می‌کند که این نوع وسایل نقلیه در آینده‌ای نزدیک جایگزینی برای بالگردها باشند.

گرگ برون که سابقه‌ی خلبانی در جت جنگنده‌ی F-18 را در نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا دارد و امروزه هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ را در یکی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی به‌پرواز درمی‌آورد، طی ۱۵ سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا بتواند طراحی خودروی پرنده را نهایی کند. گرگ برون می‌گوید این وسیله‌ی نقلیه قرار است ترکیبی از یک جت پرسرعت با یک ابرخودروی لوکس باشد. 

برون در ایده‌‌پردازی‌های خود به وسیله‌ای فکر می‌کند که ممکن است در نمایشگاه‌های خودرو یا هواپیما بیشتر از هر وسیله‌ی دیگری مورد توجه قرار گیرد. خودرویی که گرگ برون به آن فکر می‌کند، می‌تواند در جاده سرعتی فراتر از لامبورگینی داشته باشد و سپس در هر زمان که بخواهد، دو بالِ جمع‌شده‌ی خود را باز کند، موتورهای پرقدرتش را به‌کار بیاندازد و با سرعتی فراتر از جت‌های خصوصی امروزی به ‌پرواز دربیاید.

خودرو پرنده Firenze Lanciare در حالت جاده ای سه رخ جلو

برون می‌گوید این خودروی پرنده می‌تواند در آسمان با سرعت بیش از ۵۰۰ مایل‌ بر ساعت (۸۰۴ کیلومتر بر ساعت) به‌پرواز دربیاید و مانورهای هوایی انجام دهد. این وسیله‌ی نقلیه همچنین خواهد توانست بدون مصرف سوخت لازم برای پرواز، تا ۸۵۰ مایل (۱۳۶۷ کیلومتر) ارتفاع بگیرد و به‌هنگام فرود روی زمین، با پاشنه‌نشینی (Flare) مواجه نشود. تمامی این امکانات در وسیله‌ای ارائه می‌شوند که فضای درونی آن بسیار لوکس و جذاب است. گرگ برون می‌گوید وسیله‌ای که در ذهنش دارد قیمتی در حد ابرخودروها خواهد داشت. 

برون در سال ۲۰۱۴ طراحی اولیه‌ی GF7 را به‌نمایش گذاشت و توانست توجهات زیادی به پروژه‌ی خود جلب کند. زمان نسبتا زیادی از رونمایی نخستین طرح می‌گذرد و در طراحی جدید شاهد برخی تفاوت‌ها هستیم. طراحی جدید که با نام Firenze Lanciare شناخته می‌شود، به ‌هنگام حضور در جاده، نسبت ‌به طرح اول، شباهت بسیار بیشتری به ابرخودروها دارد. در طراحی جدید، بال‌ها پنهان می‌شوند. شاسی و سیستم تعلیق این وسیله با الهام از خودروهای آفرود تولید شده است و Firenze Lanciare پیشرانه‌ی الکتریکی پرقدرتی دارد. کابین اصلی Firenze Lanciare سبکی همچون خودروهای اسپرت دارد و عایق صدا است.

بخش پشتی Firenze Lanciare طراحی مفهومی

در این خودرو از دو صندلی جلویی راحت به ‌همراه دو صندلی پشتی که بیشتر مخصوص کودکان یا سفرهای کوتاه است استفاده شده. خودروی طراحی‌شده توسط گرگ برون دارای طول ۶٫۴۳ متر است و اگر بال تثبیت‌کننده‌ی پشتی باز شود، طول خودرو به ۷٫۵۲ متر می‌رسد. پیش‌تر نمونه‌ی دیگری نیز از خودروی پرنده دیده بودیم که طراحی جدید گرگ برون تفاوت‌هایی محسوس با آن دارد.

برون می‌گوید امکان حذف بخش پشتی خودرو برای کاهش طول آن وجود دارد. در بخش پشتی کابین شاهد یک محفظه‌ی ذخیره‌ی سوخت با ظرفیت حدود ۱۱۴ لیتر هستیم. پیش‌بینی می‌شود این خودرو به ‌هنگام رسیدن به مرحله‌ی تولید نهایی پنج تا هفت میلیون دلار قیمت داشته باشد. 

منبع: زومیت

ارسال نظر