|

بازگشت یک هواپیمای دیگر به ناوگان فعال هواپیمایی آتا

بازگشت یک هواپیمای دیگر به ناوگان فعال هواپیمایی آتا

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات مدیره شرکت هواپیمایی آتا گفت: یک فروند هواپیمای دیگر از نوع بوئینگ «ام دی ۸۳» پس از تامین قطعات و گذراندن تعمیرات سنگین ۲ ماهه در آشیانه مهندسی و تعمیراتی شهریار تبریز، با رجیستر EP-TAM به ناوگان فعال هواپیمایی این شرکت بازگشت

مهدی فتحی به زمین‌گیر بودن حدود یکساله این هواپیما اشاره کرد و افزود: با تلاش شبانه‌روزی مهندسان توانمند شرکت هواپیمایی آتا، پرواز آزمایشی این هواپیما پس از انجام C-Check سنگین در آشیانه شهریار با موفقیت انجام شد و این شرکت بیشترین ناوگان فعال هواپیمای MD را به خود اختصاص داد.

 

وی با اشاره به اینکه طی ماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای «ام دی ۸۳» با رجیستر EP-TAP به ناوگان فعال هواپیمایی آتا بازگشته بود، بیان کرد: این اقدام جهادی با توجه به تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه کشورمان و وجود مشکلات عدیده در تامین قطعات هواپیمایی، کاری کم‌نظیر و ارزشمند محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این شرکت در سایه انسجام و اتحاد هرچه بیشتر در کلیه واحدهای عملیاتی، فنی، مهندسی و بازرگانی، شاهد رشد حدود ٣٠٠ درصدی در پروازهای روزانه و افزایش ٦ فروندی هواپیماهای فعال خود طی سه ماهه پایانی سال ۹۹ و ماه های آغازین سال جاری بوده است.

 

به گفته وی توسعه ناوگان فعال هوایی، تجهیز هرچه بیشتر آشیانه فنی مهندسی شهریار، احداث شعبه‌های تعمیراتی مرتبط با هدف اهتمام به استقلال و خودکفایی ملی و اصل مشتری‌مداری، ارتقای سطح کیفی خدمات و استانداردسازی در حوزه حمل و نقل هوایی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت هواپیمایی آتا بوده و از این رو بهسازی ناوگان فعلی از اولویت‌های این شرکت است.

«فتحی» همچنین از تلاش شبانه‌روزی تمامی واحدها در حوزه‌های عملیاتی، مهندسی و بازرگانی شرکت قدردانی و از حمایت‌های تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها مرتبط در حوزه هوانوردی کشور نیز سپاسگزاری کرد.

 

شرکت هواپیمائی آتا در سال ۱۳۸۷ تاسیس و فعالیت رسمی و پروازی خود را مصادف با جشن‌های ایام‌الله دهه فجر سال ۱۳۸۸ آغاز کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر