|

فرود اضطراری یک هواپیما در پی هشدار بمب گذاری

فرود اضطراری یک هواپیما در پی هشدار بمب گذاری

یک فروند هواپیمای شرکت رایان ایر که در مسیر دوبلین به لهستان در حرکت بود، یکشنبه شب مجبور به فرود اضطراری در برلین شد.

یک فروند هواپیمای شرکت رایان ایر که در مسیر دوبلین (ایرلند) به کراکوف (لهستان) در حرکت بود، یکشنبه شب مجبور به فرود اضطراری در برلین شد.

 

پلیس آلمان ابتدا درباره علت این فرود اضطراری توضیحی نداده بود، اما روزنامه بیلد زایتونگ هشدار بمب گذاری را علت فرود اضطراری این هواپیما اعلام کرد که بعد از بازرسی‌ها مشخص شد بی پایه و اساس بوده است.

سخنگوی نیرو‌های امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت «تدابیر امنیتی پلیس پایان یافت و خطری مشاهده نشد.»

این منبع افزود: مسافران توانستند پروازشان را به سمت لهستان با یک هواپیمای جایگزین از سر بگیرند.»

این منبع پیش‌تر گفته بود «انگیزه امنیتی» ایجاب کرد که تدابیر حفاظتی اتخاذ شود، اما توضیح بیشتری نداده بود.

این هواپیما که ۱۶۰ سرنشین داشت، ساعت ۲۰ و هشت دقیقه به وقت محلی در یکی از باند‌های فرودگاه برلین-براندبورگ در جنوب پایتخت آلمان فرود آمد و دوشنبه صبح هنوز روی باند فرودگاه بود.

سخنگوی نیرو‌های امنیتی خاطر نشان کرد به محض آنکه تدابیر امنیتی اتخاذ شده، تکمیل شوند، هواپیما می‌تواند دوباره مسیرش را از سر بگیرد.

بنا بر اعلام رسانه‌های آلمان، بار‌های مسافران برای تفتیش و بازرسی توسط سگ‌های پلیس روی باند فرودگاه تخلیه شدند. چند خودروی پلیس اطراف این هواپیما مستقر شدند.

یان پیتر هاک سخنگوی فرودگاه برلین به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «هواپیمای شرکت رایان ایر درخواست فرود اضطرای کرد و بلافاصله مجوز آن را گرفت.»

وی افزوده بود: «مسافران به پایانه فرودگاه هدایت شدند.»

پیش‌تر در ژوییه ۲۰۲۰، یک هواپیمای رایان ایر که همین مسیر دوبلین به کراکوف در پی هشدار بمب گذاری مجبور به فرود اضطراری در لندن شده بود. مشخص شد که این هشدار نیز بی پایه و اساس بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر