|

بروز مشکل جدید تحویل هواپیمای ۷۸۷ بوئینگ را به تاخیر انداخت

بروز مشکل جدید تحویل هواپیمای ۷۸۷ بوئینگ را به تاخیر انداخت

اداره فدرال هوانوردی آمریکا (FAA) اعلام کرد که به شرکت آمریکایی هواپیماسازی بوئینگ اجازه پرواز به ۱۰۰ فروند سری جدید بوئینگ «۷۸۷ دریم لاینرز» این شرکت را به دلیل بروز مشکل جدید نخواهد داد؛ این درحالی است که پیش از این نیز بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس این شرکت نیز با مشکلات زیادی مواجه بود.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار این خبرافزود: شرکت بوئینگ به علت یافتن پاره ای مشکلات، ناچار است تا تحویل این هواپیما به خریداران را بار دیگر برای رفع این نواقص سه هفته به تعویق بیاندازد.  

 

بنابراین گزارش، اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد این مساله باید بر روی دیگر مدل های بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینرز که هم اکنون در اختیار سایر خطوط هوایی داخلی و خارجی قرار دارند، صورت گیرد.

 

این نشریه آمریکایی افزود: بنابر اعلام اداره فدرال هوانوردی آمریکا طی بازرسی های صورت گرفته از این هواپیما مشکلاتی در بخشی از دماغه آن واقع است، هرچند این موضوع نمی تواند تهدید فوری برای پرواز چنین هواپیمایی باشد اما بوئینگ متعهد به رفع این نقص است.

 

شرکت بوئینگ در پی بازرسی های تازه اداره فدرال هوانوردی از هواپیماهای ۷۸۷ خود، یک بار در ماه مارس و بار دیگر در ماه مه (اسفند و اردیبهشت) تحویل آن را به مشتریان خود به تعویق انداخت.

 

بروز مشکل جدید تحویل هواپیمای ۷۸۷ بوئینگ را به تاخیر انداخت

 

این گزاش حاکی است هر دو مدل بوئینگ «۷۳۷ مکس» (۷۳۷ Max) و بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینرز (Boeing ۷۸۷ Dreamliners) دارای مشکلات الکتریکی سامانه هوانوردی خود هستند.

 

سفارش ۱۹۰۰ فروند به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار

 

این گزاش حاکی است مسئولان شرکت بوئینگ به علت نوع طراحی بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینرز که باعث شده تا یک هواپیمای مسافربری کم مصرفی باشد، نظر بسیاری از شرکت های هوایی جهان را به خود جلب کرده بطوریکه حدود یکهزار و ۹۰۰ فروند از این مدل هواپیما به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار دریافت کرده است.

 

جریمه ۶ میلیون دلاری بوئینگ

 

اداره فدرال هوانوردی آمریکا درماه فوریه گذشته شرکت بوئینگ را به علت اهمال برخی از دستورالعمل های حیاتی ایمنی طی سال های اخیر بخصوص در تبعیت از توافق ایمنی سال ۲۰۱۵، شش میلیون و ۶۰۰هزار دلار جریمه نقدی کرد.

 

۴۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس همچنان درانتظار تحویل 

 

هواپیمای های مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس در پی دو سانحه سقوط هوایی یکبار در ۷ آبان ۱۳۹۷ متعلق به شرکت «لاین ایر» جاکارتا در دریا جاوه و دومین حادثه در ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ متعلق به خطوط هوای اتیوپی که تمامی سرنشینان هردو پراوز جان باختند، در سراسرجهان زمین گیر شدند، بررسی های حاکی از اشکال در سیستم ناوبری این هواپیما بود.

با این وجود شرکت هواپیمایی بوئینگ که بیش از ۴۵۰ فروند از آن را ساخته همچنان قادر به تحویل آنها به مشتریان خود نبوده و انتظار می رود این تاخیر که به خاطر اطمینان از ایمنی پرواز با این هواپیماست تا سال جاری میلادی و حتی تا بطور کامل تا سال ۲۰۲۲ میلادی صورت نگیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر