|

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

ناسا برای کم صدا کردن هواپیما X-59 باید پنجره های جلو را حذف می کرد اما به جای آن یک سیستم بینایی روی این هواپیمای ما فوق صوت ایجاد کرد.

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا راهکارهایی برای کاهش مصرف سوخت خودرو ۷ کاری که باید قبل از خرید خودروی کارکرده انجام دهید تیبا ۱۶۰ میلیون شد | قیمت کوییک، ساینا و پراید (۱۹ مهر ۱۴۰۰) قیمت بخاری نجومی شد! | عبت گرانی چیست؟ بررسی یکی از زیباترین و خوش قیمت ترین کراس اوورهای چینی + تصاویر ارزش سهام عدالت امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ + جدول شرایط متقاضیان مسکن حمایتی اعلام شد نتایج قرعه‌کشی پیش‌فروش ۵ محصول ایران خودرو امروز ۱۹ مهرماه۱۴۰۰ اعلام شد + فهرست برندگان شاخص کل بورس امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ | رشد ضعیف شاخص بورس قیمت خودرو در بازار امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ + جدول قیمت‌ها قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ در قانون جهش تولید مسکن تسهیلات ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد قیمت ارز‌های دیجیتالی امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ | بیت کوین کانال ۵۶ هزار دلار را هم فتح کرد قرعه‌کشی پیش‌فروش ۵ محصول ایران خودرو امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰+ جزئیات مقاومت در برابر ارزانی ۳ محصول لبنی آیا خرید و فروش مسکن رونق می گیرد؟ قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ + جدول جزئیات طرح فروش فوری کامیونت نیسان سایپا اعلام شد + جدولخبر فوری

اقتصادخودرو

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

اشتراک گذاری:

کد خبر: ۸۳۶۳۱

۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناساناسا برای کم صدا کردن هواپیما X-59 باید پنجره های جلو را حذف می کرد اما به جای آن یک سیستم بینایی روی این هواپیمای ما فوق صوت ایجاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هواپیما‌های مافوق صوت ممکن است سریع باشند، اما یک مشکل مشخص دارند، آن‌ها صدایی غیرقابل تحمل تولید می‌کنند. به این صورت که هنگامی که هواپیما سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، به زبان عامیانه امواج شوکه شده و شکل می‌گیرند و از هواپیما دور می‌شوند و با یکدیگر ادغام شده و در نهایت صدای بلند غیرقابل تحملی را تولید می‌کنند که حتی در زمین هم شنیده می‌شود.

 

ناسا در حال حاضر با Lockheed Martin Skunk Works همکاری می‌کند تا حمل و نقل هوایی را از طریق هواپیمای سریعتر از صدا X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology (QueSST) انجام دهد.

 

مشخصات هواپیما مافوق صوت X-۵۹

 

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

 

هواپیمای تک نفره جدید X-۵۹ دارای طول ۹۹.۷ فوت، عرض ۲۹.۵ فوت (۳۰ متر در ۹ متر) خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا (۱۶.۷ کیلومتر) حرکت می‌کند اما آنچه که نخواهد داشت، پنجره‌ای رو به جلو است. در عوض، به یک سیستم دید خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.

 

رندی بیلی، رهبر زیر سیستم XVS ناسا، سیستم بینایی مصنوعی را "آخرین خط دفاعی" در حوزه‌ای می‌داند که در آن خلبان می‌تواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه هوایی استفاده کند. بیلی در این باره گفت: "قبل از رسیدن به آن نقطه، ما ATC [کنترل ترافیک هوایی] و اطلاعات ADS-B را داریم با این فرض که ترافیک هوایی در آن قرار دارد." بیلی همچنین اضافه کرد که X-۵۹ برای حفظ شکل دماغه، هواپیما سایبان جلو ندارد. در عوض، از آنچه بیلی به عنوان "پنجره الکترونیکی" یاد کرده، استفاده می‌کند.

 

سیستم الکترونیکی پنجره XVS ناسا شامل یک جفت دوربین با وضوح بالا و یک مانیتور ۴K است. اولین دوربین ۴K در بالا و کمی جلوتر از کابین خلبان قرار دارد و با قابلیت دید مصنوعی تقویت شده است و به خلبان اجازه می‌دهد به طور مصنوعی از میان مه و ابر‌ها جلو را ببیند. دوربین دوم زیر دماغه می‌تواند در هنگام برخاستن و فرود امتداد یابد. از این نظر، هواپیما کاملاً پوشیده شده و نیازی به پنجره ندارد. سیستم XVS ناسا تمام اطلاعات بصری مورد نیاز برای پرواز ایمن خلبان را فراهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر