|

خدمت‌رسانی ربات‌های تحویل خودران در فرودگاه‎ آمریکا

خدمت‌رسانی ربات‌های تحویل خودران در فرودگاه‎ آمریکا

استارتاپ آمریکایی «Ottonomy» از ربات‌های خودران برای تحویل غذا و نوشیدنی به مسافران فرودگاه بین‌المللی سینسیناتی/ کنتاکی شمالی بهره گرفته است.

این ربات‌های خودران که اخیراً در نمایشگاه فناوری CES لاس وگاس معرفی شدند، به مسافران فرودگاه سینسیناتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

به گفته شرکت این ربات قادر است در «محیط‌های شلوغ و غیرقابل پیش‌بینی» و همچنین در فضاهای سربسته و روباز کار کند.

 

در حال حاضر دو دستگاه از ربات‌های تحویل خودران Ottonomy موسوم به «Ottobot» در داخل فرودگاه بین‌المللی سینسیناتی/ کنتاکی شمالی مستقر شده‌اند که غذا، نوشیدنی و اقلام خرده‌فروشی را به مسافرانی که منتظر سوار شدن در هواپیما هستند، تحویل می‌دهند.

 

این ربات‌های خودران که شبیه خنک‌کننده‌های های – تک بر روی چرخ هستند، بردی معادل 2.5 دارند و می‌توانند قبل از نیاز به شارژ مجدد، 6 تا 8 ساعت کار کنند. سرعت Ottobotها به دلایل ایمنی به 5 تا 10 مایل در ساعت محدود شده است.

 

مشتریان در فرودگاه می‌توانند از یک اپلیکیشن تلفن همراه برای درخواست تحویل غذا یا کالا از فروشگاه‌های منتخب تحت مدیریت «Paradies Lagardere» استفاده کنند. آیتم‌های منو طیف وسیعی از انواع خوراکی‌ها گرفته تا یک ست ایرپاد (هدفون) را دربرمی‌گیرد.

 

پس از دریافت سفارش، رستوران یا خرده‌فروشی از کد QR مشتری برای باز کردن قفل محفظه و قرار دادن آیتم مورد نظر در ربات برای تحویل آن استفاده می‌کند. هنگام رسیدن سفارش به مشتری آلارم داده می‌شود و او باید از کد QR منحصر به فرد خود برای ایجاد دسترسی استفاده کند.

 

«ریتوکار ویجی» مدیرعامل و بنیانگذار Ottonomy گفت که از زمان افتتاح این شرکت در سال 2020 و همزمان با همه‌گیری کرونا، هدف آن استفاده از فناوری خودران برای حل مشکلات عصر حاضر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد این شرکت تمرکز خود را برای حل مشکل کمبود نیروی کار صنعت رستوران و خرده‌فروشی و برآورده کردن افزایش تقاضای مشتریان در مورد سرویس‌های تحویل بدون تماس با توجه به نگرانی‌های مربوط به کووید 19 قرار داده است.

 

مؤسسه «Guidehouse Insights» در گزارش ماه جولای پیش بینی‌کرد که تقاضا برای ربات‌های تحویل بسیار فراتر از کووید 19 افزایش خواهد یافت.

 

طبق این گزارش، مقدار تحویل جهانی توسط وسایل نقلیه خودران پیش‌بینی می‌شود از کمتر از 7 میلیون در سال 2021 به بیش از 51 میلیون در سال 2030 برسد.

منبع: خودرو پرس

ارسال نظر