|

بوئینگ از افزایش تعداد هواپیما‌های مسافربری در جهان خبر داد

بوئینگ از افزایش تعداد هواپیما‌های مسافربری در جهان خبر داد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ گزارش داد که انتظار می‌رود تعداد هواپیما‌ها در سراسر جهان طی ۲۰ سال آینده ۸۲ درصد افزایش یابد.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ امروز اعلام کرد همه گیری کرونا تقاضای رو به رشد برای سفر‌های هوایی را کاهش نداده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بوئینگ در گزارش سالانه خود که در آستانه گشایش نمایشگاه هوایی فارنبرو (انگلیس) منتشر شد، اعلام کرد: ناوگان هوایی جهانی در سال ۲۰۴۱ به ۴۷۰۸۰ می‌رسد.

 

این رقم در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۵۹۰۰ فروند بود. این تعداد اندکی کمتر از پیش بینی ۴۹۴۰۵ هواپیما در سال ۲۰۴۰ در سال گذشته است، زیرا بوئینگ پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی سالانه جهانی کاهش داده است.

 

این در حالی است که ایرباس پیش بینی می‌کند ناوگان هوایی جهانی در سال ۲۰۴۱ به ۴۶۹۳۰ هواپیما در مقابل ۲۲۸۸۰ هواپیما در سال ۲۰۲۰ برسد.

 

بوئینگ اکنون روی تحویل، ۴۲۷۱۰ هواپیمای جدید در بیست سال آینده حساب می‌کند.

 

دارن هالست، مدیر بازاریابی بازرگانی بوئینگ گفت: در سال ۲۰۲۲، تقاضا دیگر مانع اصلی (بر سر راه رشد بازار هوافضا) نیست، زیرا مردم می‌توانند دوباره سفر‌ها را از سرگیرند.

 

در حال حاضر ناوگان جهانی تک راهرو که بیشتر برای تردد داخلی استفاده می‌شود، به ۹۸ درصد از آنچه قبل از همه گیری بود بازگشته است. جامبو جت‌ها که برای سفر‌های بین المللی در نظر گرفته شده اند ۷۸ درصد ناوگان هوایی درصد را تشکیل می‌دهند.

 

به عنوان مثال، از سرگیری ترافیک هوایی داخلی در حال حاضر در چین به دلیل محدودیت‌های بهداشتی و در اروپا به دلیل مشکلات ظرفیت با مشکل مواجه شده است.

 

با انفجار تجارت آنلاین، این روند برای هواپیما‌های حمل و نقل کالا شتاب بیشتری می‌گیرد: بوئینگ پیش بینی می‌کند که ناوگان هواپیما‌های باری تا سال ۲۰۴۱، ۸۰ درصد رشد خواهد کرد.

 

دارن هالست همچنین تاکید کرد که سازنده هر سال محدودیت‌های جدیدتری را از نظر توسعه پایدار مانند قیمت سوخت یا مالیات‌های احتمالی جدید در نظر می‌گیرد.

منبع: Yjc

ارسال نظر